וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: תוספת של 80 אלף שקל בשנה למורים בפריפריה

ליאור דטל

26.7.2011 / 9:29

על מנת למשוך מורים איכותיים לפריפריה מתכננים ארגון המורים, משרד החינוך ומשרד האוצר להעניק למורים אלה העלאה בשכר. תוספת השכר תהייה תלויה במרחק בית הספר מהמרכז

ארגון המורים, משרד החינוך ומשרד האוצר קרובים לסיכום על העסקת מורי תיכונים שיעברו לפריפריה בחוזים אישיים, בתוספת של עד 75% לשכרם הנוכחי. התוספת השנתית תוכל להגיע עד כ-80 אלף שקל בשנה. בעקבות זאת מקווים במשרד החינוך למשוך מורים איכותיים למערכת ולהציבם בפריפריה.

כיום קיים מחסור במורים מקצועיים ואיכותיים בפריפריה, בעיקר בתחומי המדעים ומקצועות הליבה. בשל המחסור במורים לא נפתחים בתיכונים רבים בפריפריה מגמות במקצועות כמו מתמטיקה, פיסיקה, מחשבים וביולוגיה.

לפי התוכנית, מורים שיועסקו בחוזה אישי יקבלו תוספת שכר של 25%-70%, בהתאם למרחק של בתי הספר בו יעבדו מאזור המרכז. המשמעות היא ששכרם של מורים שיועסקו בחוזים אישיים באזורים כמו אילת, הערבה, רמת הגולן, אצבע הגליל ומצפה רמון עשוי להיות גבוה באלפי שקלים מזה של עמיתיהם למקצוע המועסקים בחוזה קיבוצי.

השכר הממוצע של מורה בחינוך העל-יסודי במשרה מלאה הוא כ-9,200 שקל (ברוטו), לפני תוספת השכר של מורים שיכללו ברפורמת עוז לתמורה - כך שהתוספת עשויה להגיע לכ-6,900 שקל בחודש, או 83 אלף שקל בשנה, אם המורה יקבל את תוספת השכר הגבוהה ביותר (75%), כך ששכרו החודשי אחרי התוספת יהיה כ-16,100 שקל. שכרם של מורים אלו יוכל להיות גבוה עוד יותר במידה ויצטרפו בשנים הקרובות לרפורמת עוז לתמורה, שנחתמה השנה עם ארגון המורים, הכוללת תוספת שכר של כ-51% בתמורה לתוספת של כ-16 שעות עבודה שבועיות שייועדו ללימודים בקבוצות קטנות ועבודה בתוך בית הספר. הרפורמה כוללת גם מנגנון שכר דיפרנציאלי, שבמסגרתו יוענקו בונוסים שנתיים למורים על פי ביצועיהם.

בארגון המורים חברים כ-49 אלף מורים מבתי ספר תיכונים וחטיבות ביניים ברחבי הארץ, המאוגדים בהסכמים קיבוציים. רק במקרים נדירים מועסקים מורים בחוזים אישיים לצורך עידודם ללמד בפריפריה. ככל הנראה, מספר החוזים האישיים יוגבל ל-1,000 בכל שנה (כ-%2 מחברי הארגון בשנה הראשונה), והאישור לכל מורה במסגרת ההסכם החדש יחודש מדי שנה.

ממשרד האוצר נמסר כי "כדי לעודד מורים ללמד בפריפריה יונהג הסדר תמרוץ ותגמול מיוחד, בהתאם לקריטריונים של מיקום פריפריאלי ומחסור במורים במקצועות הליבה. מדובר על מורים אשר ימשיכו להיות מועסקים על פי תנאי ההסכם הקיבוצי, לרבות השכר הקבוע בהסכמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully