וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים ללוחמי השייטת: "לא להתנצלות בפני טורקיה"

ההורים פתחו קבוצה בפייסבוק תחת הכותרת,"לא נסכים להתנצלות בפני טורקיה". לדבריהם, מהדיון הציבורי בנושא נעלמו ששת חיילי השייטת שנפצעו קשה במהלך ההשתלטות על הספינה "מרמרה"

הוריהם של לוחמים בשייטת 13 שפעלו במשט הטורקי לעזה, שוחחו ביניהם בימים האחרונים על מנת להחליט כיצד לפעול כדי למנוע התנצלות ישראלית בפני טורקיה על אירועי המשט בו השתתפו בניהם בשנה שעברה. לדברי ההורים, התנצלות תחשוף את החיילים לתביעות משפטיות בעתיד, ותהווה עבורם עלבון אישי.

אחד ההורים אמר לוואלה! חדשות, כי "יש מתח אדיר בשייטת. אנחנו לא מקנאים ב-א' (מפקד היחידה א.ב). מצד אחד, הוא מפגין ממלכתיות ומצד שני הוא מבין ללב הלוחמים". ההורים אמרו, כי "ברגע שהבנו שהכיוון הוא לקראת התנצלות של הדרג המדיני מבלי שיבהירו כי בשום פנים ואופן לא יאפשרו תביעות נגד הלוחמים, הוחלט על הקמת קבוצה בפייסבוק שתאסוף חתימות נגד המהלך. אנחנו נהיה פה ללוחמים". ההורים פתחו עמוד בפייסבוק תחת הכותרת: "לא נסכים להתנצלות בפני טורקיה".

ההורים מוחים על כך שבזמן שיש דיון ציבורי שלם סביב הכוונה של הדרג המדיני להתנצל בפני טורקיה, אף אחד לא עוסק בחיילים שנפצעו במבצע. "שישה לוחמים נפצעו באורח קשה במשט ואחד מהם היה בין החיים למוות. כולם שכחו את הנתונים. כולם שכחו שניתן ייעוץ משפטי של הפרקליט הצבאי הראשי שאישר את הפעולה. איפה כולם היום? למה הצבא לא אומר את דברו? כאילו הלוחמים פעלו על דעת עצמם. יצרנו קשר עם אנשי שר החוץ אביגדור ליברמן שמתנגד להתנצלות במטרה לקדם מחאה לגיטימית".

יצוין, כי שר הביטחון אהוד ברק, הסביר במספר הזדמנויות, כי אין בכוונתו לאפשר מהלך מדיני מול טורקיה שיפגע בלוחמים. עם זאת, ציין גורם ביטחוני בכיר, "יש חשיבה מאוד עמוקה איך לא לאבד את טורקיה מצד אחד ומצד שני איך ליזום מהלך שירצה את שני הצדדים. זה מהלך לא פשוט. היתרון טמון בכך שרג'פ טייפ ארדואן נמצא כעת אחרי בחירות והוא פחות קיצוני ופתוח ליותר הצעות". ביום ראשון, אמור הרמטכ"ל בני גנץ לעמוד בפני ועדת חוץ ובטחון ובין היתר להסביר את דעתו בנושא.

עוד בנושא ההתנצלות בפני טורקיה:
לוחמים בשייטת נגד התנצלות לטורקיה: "יריקה בפרצוף"
ליברמן: "התנצלות בפני טורקיה - הפקרת חיילי צה"ל"
עיתון טורקי: "נתניהו התכוון להתנצל בפני טורקיה וחזר בו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully