וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר אלי ישי: "הטייקון הגדול ביותר זו הממשלה"

צבי זרחיה וליאור דטל

25.7.2011 / 16:53

ש"ס הציגה את תביעותיה והצעותיה לפתרון מצוקת הדיור, וכן דרשה מהממשלה לפעול גם להוזלת מחירי הדלק והחשמל. "אם נתניהו לא יקצה מיליארד וחצי ש' לקצבאות דיור, השלטון יעבור ידיים"

ש"ס תובעת מהממשלה להעניק שורה של הקלות והטבות לרוכשי בדירות ובכלל זה: קביעת דיור בר השגה במכרזים למכירת קרקעות ליזמים; הוזלת מחירי הקרקעות; סיוע בדמי שכירות לזכאים עד שתוכניות הממשלה יבשילו; הענקת פטור ממע"מ על דירה ראשונה, לקבוע מע"מ דיפרנציאלי על מוצרי מזון, ולקבוע תקרת מחיר בכל מוצרי היסוד בתחום התינוקות. כמו כן, בש"ס תובעים להוזיל את מחירי הדלק והחשמל.

ש"ס הציגה אחר הצהריים את תביעותיה והצעותיה, שימומנו לפי הצעתה מעודפים בגביית המסים בסך של 14 מיליארד שקלים. יו"ר ש"ס, שר הפנים אלי ישי, אמר כי "ההצעות שצועקים היום - הצענו אותן כבר לפני שנתיים. כפי שהיום כולם משבחים את מענקי הדיור שבזמנו התלוצצו ולעגו לנו - היה צריך כנראה להקשיב לנו".

"מחיר הקרקע זה שוד אחד גדול"

"אמרתי לציפי לבני שאם לא תיתן מיליארד וחצי לקצבאות דיור, אעביר את השלטון לנתניהו. עכשיו זה אותו דבר- אם נתניהו לא יקצה לזה מיליארד וחצי השלטון יעבור ידיים. חלק מהצעות אלו נקדם בצורת חקיקה".

שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, אמר שיש להנהיג דיור בר השגה ולהוזיל את מחירי הקרקעות כי "הפער במחירים הוא בקרקעות. באזורי הביקוש 50% ממחיר הקרקע נעוץ במדינה. צריך לפגוע במחיר הקרקע - המכרזים לא צריכים להיות לכל המרבה במחיר. אנו אומרים לחתוך במחיר הקרקע. דבר נוסף הוא דיור בר השגה שנמצא על שולחנה של ש"ס למעלה משנה. יש בעיות בהגדרת בר-השגה".

"כל החומר נמצא במשרד המשפטים, ונקבל את זה תוך שבוע שבועיים, ואז משרדי הפנים והשיכון והבינוי יגישו אחת ולתמיד לממשלה את כל הקריטריונים - מי זכאי איך וכמה". ישי עצמו הוסיף והכריז כי "הטייקון הגדול ביותר זו הממשלה - מחירי הקרקע זה שוד אחד גדול".

יו"ר ועדת הפנים ח"כ אמנון כהן, אמר "הממשלה צריכה להכניס את היד לכיס. המדינה צריכה לבקש גם מקבלנים שיקבלו קרקע חינם בתנאי שיקבעו מחירים זולים לדירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully