וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי מחאת הדיור לא הוזמנו לפגישה עם נציגת רה"מ

25.7.2011 / 16:09

ח"כ גילה גמליאל נשלחה על ידי ראש הממשלה לדבר עם ראשי מחאת הדיור על מנת לברר את דרישותיהם. אלא שהיא הגיעה למאהל בחולון, שהוקם ע"י פעילי ליכוד, ולא הזמינה את ראשי המחאה מת"א

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: טל רזניק)

ניסיון להידברות עם ראשי מחאת הדיור או פסטיבל פוליטי בחסות ראש הממשלה? סגנית השר גילה גמליאל (ליכוד), שליחת ראש הממשלה לדיון המקצועי עם מובילי המאבק נגד מצוקת הדיור, הגיעה לפגישה עם ראשי מחאת הדיור במאהל בחולון - מאהל שהוקם על ידי פעילי ליכוד וישראל ביתנו.

בלשכתה של גמליאל, שנשלחה בהוראת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפגישה במאהל שהוקם בשכונת ג'סי כהן בעיר, טוענים כי מארגני מחאת הדיור, ובראשם דפני ליף, הוזמנו לפגישה, אך בדיקת וואלה! חדשות מגלה כי לא נעשתה כל פנייה אליהם.

מחאת הדיור - הכותרות האחרונות:
מחאת הדיור: פעילים חסמו כבישים בכל רחבי הארץ
מחאת הדיור: עימותים מחוץ לכנסת, חמישה נעצרו
מאהל מחאת הדיור מול הכנסת: "ביבי, המחיר כבד עליי"
הלחץ עבד: ההצבעה על חוק הווד"לים נדחתה

מחאת הדיור חוסמת כבישים בכיכר פריז ירושלים, יולי 2011. עומר מירון
לדברי הפעילים, לא התקבלה אצלם פנייה מחברת הכנסת. פעילים חוסמים כבישים בירושלים, היום/עומר מירון

גמליאל הגיעה למקום על מנת להיפגש עם ראשי המאבק נגד מחירי הדיור ובמטרה להעביר את המסרים מהשטח ישירות לראש הממשלה. זאת לקראת מסיבת העיתונאים הצפויה מחר, במהלכה יוצגו הפתרונות הממשלתיים למצוקת הדיור.

בניגוד להצהרותיה של גמליאל, בדיקת וואלה! חדשות מגלה כי נציגי גרעין המחאה המקורי, ובראשם דפני ליף, לא הוזמנו לחולון מעולם על ידי גמליאל ולא נוצר איתם קשר לקראת הפגישה. המאהל שבו בחרה גמליאל לבקר, הוקם ונשלט על ידי חברי ליכוד וישראל ביתנו, ביניהם יעקב חרש וניסן זכריה מרשימת הליכוד במועצת העיר חולון ויוליה מלינובסקי מסיעת ישראל ביתנו בעירייה.

מלשכתה של גמליאל נמסר דקות ספורות לפני תחילת הביקור, כי "גמליאל נשלחה כנציגת הממשלה ובשם ראש הממשלה על מנת להיפגש עם נציגי מחאת הדיור. היא תשמע את קולם ותביא את רשמיה בחזרה לראש הממשלה לקראת הצגתה של התכנית הממשלתית מחר בבוקר".

אחד ממובילי המחאה הארצית שהיה שותף להקמתו של המאהל בחולון אמר, כי שטח המאהל הפך לזירה פוליטית מקומית שבה כל נציג שכונות וחבר מועצה מנסה לגזור קופון על חשבון המחאה האותנטית. "הם גוזרים קופונים פוליטיים עלובים על חשבון המאבק הארצי ומנסים לסגור דילים עם חברי כנסת שמתארחים במקום. במהלך השבוע האחרון היו במאהל אינספור ביקורים של חברי כנסת מהליכוד וקדימה", אמר.

התאחדות הסטודנטים, שהודיעה לאחרונה על הצטרפותה למחאת הדיור, גם כן לא הוזמנה למפגש בחולון. לטענת לשכתה של גמליאל, "מארגני המחאה הם אלו שהיו צריכים לצרף את הסטודנטים לפגישה".

מלשכתה של סגנית השר גילה גמליאל נמסר כי "גמליאל בחרה לפנות למאהל בחולון מתוך כוונה להימנע מסוגיות פוליטיות, של מפלגות כאלה ואחרות ולהתרשם בצורה בלתי אמצעית מהמחאה".

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully