וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה ביקשה דחייה נוספת לפינוי המאחז מגרון

גלעד גרוסמן

25.7.2011 / 16:36

משרד הביטחון מבקש מבג"ץ לדחות את פינוי המאחז הבלתי חוקי, וגם לדחות את הריסת שלושת המבנים שבגינן הוגשה עתירה ספציפית - עד ספטמבר. עד עתה נדחתה הריסת המבנים "משיקולים מבצעיים"

סאגת מגרון נמשכת: משרד הביטחון מבקש מבג"ץ שלא להורות על פינוי המאחז הבלתי חוקי, וזאת כדי לאפשר את סיומם של ההליכים התכנוניים להקמת ושיווק שכונה חדשה בהתנחלות גבע בנימין, אליה יוכלו תושבי המאחז לעבור.

יצוין כי תושבי המאחז עצמו מתנגדים למעבר, המהווה למעשה פשרה בין משרד הביטחון למועצת יש"ע. בכתב התגובה שהוגש היום (שני) לבג"ץ נכתב כי המדינה מבקשת מבית המשפט לא לתת פסק דין בנושא לפחות עד חודש מרץ 2012. כמו כן, במשרד הביטחון ביקשו לדחות את הריסתם של שלושת המבנים שנבנו במאחז ללא היתר, ושאותם התחייבה המדינה להרוס, עד לחודש ספטמבר. במשרד הסבירו כי כבר התכוננו להריסת המבנים, אך לא הרסו את המבנים עד כה משיקולים מבצעיים.

עוד על פינוי מגרון
מסתמן: המדינה תבקש דחייה בהריסת המבנים במגרון
מתח במגרון: המדינה תהרוס שלושה מבנים כמתחייב?
”מתגבש פתרון שיותיר המבנים במגרון על כנם”
גם המתנחלים רוצים אוהלים: יפגינו נגד פינוי מאחז

דחייה של חצי שנה לפחות

מחר אמור להתקיים דיון בבג"ץ בעתירה שהגישה תנועת "שלום עכשיו" בשמם של קבוצת פלסטינים, בדרישה לפנות את כל המבנים במאחז מכיוון שנבנו על קרקע פלסטינית פרטית.

לפני כחודשיים הגישה תנועת "יש דין" עתירה נוספת, ובה דרישה להרוס את שלושה המבנים הספציפיים, בטיעון דומה. לפני כחודש וחצי הודיע משרד הביטחון לבג"ץ כי שלושת המבנים החדשים ייהרסו בתוך 45 יום, בתגובה לעתירה, שנמשכה מאז. אולם, בתשובה שהוגשה היום נכתב כי לפני כשבועיים התקיים דיון אצל שר הביטחון, אהוד ברק, בה הוחלט לדחות את הריסת המבנים משיקולים מבצעיים.

במשרד הביטחון הוסיפו כי בשבועות האחרונים התקיימו מגעים עם תושבי המאחז, בניסיון למצוא פתרון שיאפשר את הריסת המבנים ללא עימות. גורמים המעורבים בנושא אמרו אתמול כי אחת ההצעות למניעת הריסת המבנים היא פינוים של שלושה מבנים אחרים במאחז, כך שהמבנים אותם התחייבה המדינה להרוס יישארו על כנם. בינתיים, המגעים לא צלחו, ובתגובת המדינה נכתב כי על פי דעת ראש הממשלה ושר הביטחון, ולאחר שהנושא הובא בפני היועץ המשפטי לממשלה, הוחלט לדחות במספר שבועות את הריסת המבנים, כשבמשרד הביטחון מתחייבים להרוס את המבנים עד ספטמבר.

בתגובה מהיום נכתב כי לפני כשבוע נכנסה לתוקף תכנית המתאר המפורטת של השכונה החדשה, וכעת נדרשים למשרד הבינוי והשיכון כשישה חודשים לצורך תכנון מערכות התשתית בשכונה. במשרד הביטחון העריכו שתידרש כחצי שנה נוספת, עד שמי שמעוניין בכך יוכל להתחיל לבנות את ביתו בשכונה החדשה. במשרד הביטחון ביקשו מבית המשפט שלא להכריע בעתירה בינתיים, ולאפשר למשרד לעדכן על התפתחויות בעוד חצי שנה.

בהכנת הידיעה השתתף יהושע בריינר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully