וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 32 חודשים: עמיר מולנר שוחרר מהכלא

גלעד גרוסמן ואיילה חננאל

25.7.2011 / 11:32

מי שהוגדר כ"יעד מספר 1" של משטרת ת"א, שוחרר היום מהכלא בתום ריצוי עונש המאסר שהושת עליו בגין נשיאת נשק וקשירת קשר. "קשה להאמין שיתנו לו לחיות חיים רגילים בחוץ", אמר פרקליטו

העבריין עמיר מולנר, שנחשב בעבר ל"יעד מספר אחת" של משטרת תל אביב, שוחרר הבוקר (שני) מהכלא לאחר שריצה 32 חודשי מאסר. מולנר הורשע לפני כשנתיים בעבירות של נשיאת נשק וקשירת קשר. מולנר נעצר לפני כשלוש שנים ברמת גן, יחד עם 16 בני אדם נוספים, בהם מאבטחיו, לאחר שבחצר הבית בו היו נמצא נשק. המשטרה פשטה על הבית בעקבות מידע מודיעיני, ומצאה אקדח, משתיק קול ומחסנית. לפני כשנתיים הוא הורשע בעבירות של נשיאת נשק, החזקת נשק וקשירת קשר. ההרשעה התבססה בעיקרה על סרט וידאו בו נראים אנשיו של מולנר טומנים חבילה בחצר שבדיעבד התברר שבתוכה נמצא אקדח.

עוד בנושא
העבריין עמיר מולנר הורשע בנשיאת נשק
החל משפטו של ראש ארגון הפשע עמיר מולנר

"גרסתו בבית המשפט היתה בעוכריו, הוא ידע על הנשק ובחר לשתוק", כתב השופט רוזן בהכרעת הדין. מולנר ערער לבית המשפט העליון, אולם הערעור נדחה. מולנר השתחרר היום, לאחר 21 חודשי מאסר, מכיוון שהעונש כולל גם את התקופה ששהה במעצר בזמן המשפט.

פרקליטו, עו"ד מוטי כץ, אמר הבוקר כי מולנר מעוניין לחזור לנהל את חייו, אולם הוא מאמין שהמשטרה תמשיך לעקוב אחריו. "לאור העובדה שבמשך שנתיים החזיקו אותו בתנאים לא אנושיים, בתוך תא סגור לבד, על עבירה שהיא לא מהחמורות בספר החוקים, אז סביר להניח שיציקו לו בכל דרך אפשרית", אמר עו"ד כץ. "קשה להאמין שיתנו לו לחיות חיים רגילים בחוץ. המשטרה הצהירה שהוא יעד שלה, ואם בעבר, לפני מאסרו, היו לו לא מעט מאסרי שווא, סביר להניח שהוא יגרר שוב לאולם המעצרים ללא סיבה".

עמיר מולנר באולם בית המשפט המחוזי בת"א - אוקטובר 2009. אורי לנץ
"סביר להניח שהוא ייגרר שוב לאולם המעצרים ללא סיבה". מולנר/אורי לנץ

בעבר נחשב מולנר ליריבו של יעקב אלפרון. לשניים היו מספר תקריות מתוקשרות, בהן "מפגש הפסגה של העולם התחתון" שהתרחש במלון "דניאל" בהרצליה, והידרדר עד מהרה לתקרית אלימה שבמהלכה נחשדו אלפרון ובנו דרור בדקירת מולנר ושניים מאנשיו. כמה חודשים לאחר מכן אירעה התקלות נוספת בניהם. במהלך מפגש מקרי בין אלפרון למולנר במסעדת "מפגש הסטייק" בתל אביב שלף אחד ממאבטחיו של מולנר את נשקו. בתגובה שלף אלפרון סכין וכל יושבי המסעדה השתטחו על הרצפה או נמלטו מהמקום.

לאורך תקופת מאסרו פנה מולנר מספר פעמים לרשויות בטרוניות על תנאי כליאתו. בספטמבר האחרון קיבל בית המשפט המחוזי בפתח תקווה את עתירתו, והורה לשירות בתי הסוהר להותירו בבית הסוהר רימונים, עקב חשש מהידרדרות במצבו הרפואי. בשל היותו אסיר טעון הפרדה, הוחלט תחילה בשב"ס להעביר את מולנר בית סוהר מדי חצי שנה, וזאת במטרה למנוע מיריביו לפגוע בו.

יעקב אלפרון. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
נחשב בעבר ליריבו של מולנר. יעקב אלפרון/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

עם שחרורו של מולנר, ובאם ישוב לפשיעה המאורגנת, תעמוד המשטרה למבחן, לאחר מספר שנים של מאמץ ניכר לפגיעה בארגוני הפשיעה. לאורך התקופה הצליחה המשטרה להכניס לכלא כמה מבכירי הפשיעה המאורגנת בארץ, כשמלבד מולנר, מרצה זאב רוזנשטיין עונש מאסר של 12 שנים בגין עבירות סמים חמורות, אסי אבוטבול מרצה עונש מאסר בן 18 שנים לאחר שהורשע בהיותו ראש ארגון פשע, בעוד שפרנסואה אבוטבול "הקטן" מרצה מאסר עולם בגין רצח הנער רענן לוי, בדצמבר 2004. פרנסואה אבוטבול "הגדול", לעומת זאת, סיים בדצמבר האחרון לרצות עונש מאסר בן 24 חודשים, בגין תקיפת אשתו.

אם לא די בכך, האחים מאיר ויצחק אברג'יל הוסגרו לארצות הברית באחרונה, בשל משפט המתנהל נגדם בגין עבירות של רצח, סחיטה, אלימות והלבנת הון המיוחסות להם. כמו כן, העבריין שלום דומרני נאשם בעבירות של קשירת קשר וסחיטה באיומים, ומשפטו מתנהל בימים אלה בבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully