וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין צווי מניעה: שביתת פתע בבתי החולים הציבוריים

אריאל נוי

25.7.2011 / 4:09

לאחר שעות של דיונים, החליט בית הדין לעבודה לדחות את בקשת המדינה. עוד הוחלט שלא לצרף את עמותת מרש"ם של הרופאים המתמחים למו"מ. בעקבות ההחלטה בתי החולים יפעלו היום במתכונת שבת

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק)

בית הדין הארצי לעבודה, בראשותה של השופטת נילי ארד, החליט הלילה (שני) שלא להוציא צווי מניעה לשביתת הרופאים. בית הדין דחה גם את הצעת האוצר לפנות לבוררות. "השביתה היא מידתית", סיכמה ארד. כתוצאה מכך, בתי החולים ברחבי הארץ יופעלו היום במתכונת שבת ויינתנו שירותי חירום בלבד.

המשמעות היא כי לא יינתנו טיפולים רפואיים שאינם דחופים: לא יתבצעו ניתוחים פרט לניתוחים דחופים, ובנוסף לא יפעלו מרפאות החוץ, המכונים, ואשפוז היום. מחר מתוכננים שיבושים בחדרי הניתוח ויבוצעו רק ניתוחים דחופים וניתוחים אונקולוגיים.

עוד על שביתת הרופאים:
באוצר מאשימים: ”הרופאים במרכז מלבים את האש”
מחאת הרופאים: ”ביבי צריך להבין שהמערכת קורסת”
סטודנטים לרפואה הפגינו בת”א: ”עדיף להיות כלבים”

במהלך הדיון בבקשת המדינה למנוע את המשך העיצומים שנוקטת ההסתדרות הרפואית, אמר הממונה על השכר במשרד האוצר, אילן לוין, נציגי ההסתדרות והאוצר היו "במרחק של שעתיים" מהסכם. הוא הוסיף כי "מחאת המתמחים שהתעוררה בימים האחרונים השתלטה על השיח ושיתקה את התהליך".

מתמחים נטשו מחלקות: "לא להסכם המתגבש עם האוצר". שלומי גבאי
בתי החולים יפעלו היום במתכונת שבת/שלומי גבאי

כמו כן, החליטה ארד לדחות גם את בקשת עמותת מרש"ם, המייצגת את הרופאים המתמחים, להצטרף כצד במשא ומתן. "המתמחים הם דור העתיד של הרפואה בישראל. עניינם עמד בראש סדר העדיפויות של מנסחי ההסכם", הסבירה ארד, והציעה לנציגי העמותה לאחד כוחות עם ההסתדרות הרפואית למען האינטרס המשותף.

יו"ר ההסתדרות הרפואית, ליאוניד אידלמן, המנהל את המשא ומתן מטעם הרופאים מול משרד האוצר, אמר לאחר קבלת ההחלטה לוואלה! חדשות כי "אחרי לילה של המתנה קיבלנו ההחלטה של בית הדין שהצעדים שלנו הם מידתיים ואנחנו שמחים להמשיך במאבק הצודק כמו כן אנחנו פונים לראש הממשלה להתערב מיידית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully