וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זאהר עאטף: "מתבייש במעשיי. לא חשבתי שזה פלילי"

ההחלטה אם להקדים את שחרורו של זאהר עאטף, שהורד מדרגת אלוף משנה לאחר שהורשע בעשרה מקרי אונס, נדחתה בעשרה ימים. התביעה הצבאית: "שחרורו המוקדם הוא 'רולטה רוסית'"

ועדת השחרורים של בית הדין הצבאי של פיקוד דרום בקסטינה, בראשות אלוף משנה ארז פורת, החליטה אמש (ראשון) לדחות בעשרה ימים את ההחלטה על שחרור זאהר עאטף, שהורשע בעשרה מקרי אונס וחמישה מקרי מעשים מגונים. עאטף, המרצה שש שנות מאסר, היה אלוף משנה שהחזיק בתפקיד בכיר באגף כוח אדם בצה"ל והורד בעקבות הרשעתו לדרגת טוראי.

בפתח הדיון טענה התובעת הצבאית הראשית, אלוף משנה ז'אנה מודזגברישוילי, כי שחרורו של עאטף כשנה וחצי לפני תום מאסרו הוא בבחינת "רולטה רוסית", כיוון שאינו מכחיש את העבירות המיוחסות לו ואינו מביע חרטה.

סנגורו של עאטף, עו"ד אביגדור פלדמן, אמר כי "עד לאירוע הנוכחי הוא היה אדם מהמעלה הראשונה. נכון שהוא ממשיך להכחיש את השימוש בכוח אבל כל אדם הוא עולם ומלואו ויש להשקיע בו בטיפול, זה נכון לחברה להשקיע באדם כזה. אם הוא לא ישוחרר כעת, לפני תום מאסרו, הוא ישוחרר בעוד שנה וחצי לא פיקוח וללא טיפול. ואז הוא לא יהיה מסוכן, כפי שטוענת התובעת?"

לאחר מכן ביקש עאטף עצמו לדבר אל הרכב השופטים ואמר כי "אני מוכן לכל טיפול והצהרתי על כך בכתב. אני לא גאה במה שהיה, אני מתבייש במה שעשיתי. לא חשבתי שזה פלילי. לא אעשה בעתיד משהו דומה. אני יודע להפיק לקחים".

עוד בנושא
בית הדין הצבאי ידון בשחרור הקצין שהורשע באונס
נדחתה בקשת המפקד שאנס חיילת לקצר עונשו

(עדכון ראשון: 21:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully