וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: חיילים פשטו עם אלות על מפגינים כורדים

ניר יהב

22.7.2011 / 14:44

כוחות הביטחון פשטו על העיר קמישלי שרוב תושביה שייכים למיעוט הכורדי במדינה, בפשיטה הגדולה ביותר במקום מאז החלו ההפגנות. עדי ראייה דיווחו על עשרות הרוגים בהפגנות בחומס

חיילי צבא סוריה מלווים בתומכיו של הנשיא בשאר אסד פשטו היום (שישי) על העיר קמישלי, מעוזם של המיעוט הכורדי במדינה, בפשיטה הגדולה ביותר על העיר מאז החלו ההפגנות במדינה. עד ראייה דיווח לסוכנות הידיעות רויטרס, כי מאות חיילים ואזרחים תקפו באלות ובגז מדמיע את אלפי המפגינים שהתקבצו בעיר על מנת להפגין נגד משטרו של אסד. לדבריו, במקום היו מספר פצועים.

המהומות בסוריה - הכותרות האחרונות:
סוריה: ציפייה להפגנות גדולות כהזדהות עם חומס
סוריה: שבוע דמים בחומס - בדרך למלחמת אזרחים?
קלינטון: העולם לא יוכל להשפיע על הנעשה בסוריה

הפגנה נגד שלטונות של בשאר אסד, חומס, סוריה, מאי 2011. AP
ההפגנות היום נערכו בסימן הזדהות עם המפגינים בחומס. מפגינים בחומס, שלשום/AP

המפגינים במקום צעקו סיסמאות הקוראות לחופש פוליטי במדינה ודרשו לשים סוף לאפליה נגד המיעוט הכורדי בסוריה, סיפר עד ראייה. כמו כן, דווח כי עשרות אלפי בני אדם הפגינו היום גם בדמשק, דיר א-זור, לטקיה, דראע וחומס ונערכו בסימן הזדהות עם המאבק העממי בחומס.

מנהל המרכז לזכויות אדם בסוריה, ראמי עבד א-רחמן, סיפר היום לעיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון, כי בחומס קיים כאוס המתבטא בהצתת בתים, מכוניות וחנויות, וכי כוחות הביטחון הנאמנים לנשיא בשאר אסד ממשיכים בגל המעצרים נגד תושבי העיר. פעילי זכויות אדם דיווחו על הרוגים רבים בעיר ועל כך שהמצב בה דומה ל"מצב של מלחמה", שכן תושבי העיר נצורים בבתים ולא יכולים לעזוב.

"מאז יום חמישי בבוקר מקיימים כוחות הביטחון מבצע צבאי ברברי מאוד בעיר חומס", אמרו פעילי זכויות אדם. "מחסומים הוצבו בכל רחובות העיר. המצב ההומניטרי הידרדר ובחלק מהשכונות נותקו קווי התקשורת". עוד סיפרו, כי "טנקים רבים מסתובבים ברחובות, נשמעים קולות נפץ וכי יש הרוגים רבים מאש כוחות הביטחון".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully