וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "התנצלות בפני טורקיה - הפקרת חיילי צה"ל"

פנחס וולף

22.7.2011 / 0:08

שר החוץ התייחס לאפשרות שישראל תתנצל בפני טורקיה על אירועי המשט בשנה שעברה, ואמר כי "לא מדובר בסוגיה משפטית, אלא בסוגיה מדינית. ישראל תשדר חולשה ומבוכה"

שרי ישראל ביתנו הבהירו הערב (חמישי) בישיבה שקיימו כי הם מתנגדים לכל התנצלות בפני טורקיה. במהלך הישיבה אמר שר החוץ אביגדור ליברמן כי "לא מדובר בסוגיה משפטית אלא בסוגיה מדינית, ולא בהגנה על חיילי צה"ל אלא בהפקרתם ובחוסר אחריות של הדרג המדיני. אם יש התנצלות, יש כניעה בשדה הקרב ובשדה המדיני. במקרה כזה ישראל משדרת חולשה, מבוכה ואי יכולת לעמוד בלחצים". דבריו של ליברמן נאמרו כתקיפה לדיווחים לפיהם הדרג המדיני, בראשותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שוקל להביע התנצלות בפני הטורקים, אם יתחייבו שלא להגיש תלונות נגד קציני צה"ל וחייליו.

מוקדם יותר היום, התייחס המשנה לראש הממשלה, משה (בוגי) יעלון לנושא ואמר כי "עם עמדה כמו שהטורקים מציגים אני לא מוצא אפשרות לגשר על הפערים". יעלון, שיצא לפני מספר שבועות לניו יורק בניסיון להגיע להסדר עם הטורקים, אמר בתדרוך עם לכתבים זרים כי "פורסם שדו"ח פאלמר, שבחן את אירועי המשט הטורקי מאווי מרמרה, תומך בעמדת ישראל בנוגע ללגיטימיות של הסגר ושל ההתערבות הצבאית ומבקר אותה בנוגע להפעלת הכוח. ברור שהממשלה הטורקית אינה מקבלת את דו"ח פאלמר בנוגע לסגר ולהתערבות הצבאית, והיא מתעקשת להתנצלות, תשלום פיצויים והסרת הסגר".

"אני לא יכול להוביל הסכם כשהעמדה הטורקית היא כזו", הבהיר יעלון, "והתעקשותם של הטורקים לא יכולה להוביל להסכם. חשבתי שיהיה שיקול טורקי חדש בכל הנוגע לישראל ולאזור, אך זה לא המצב. אין שינוי בעמדה הטורקית כלפי ישראל, וזה לא החל עם המשט, אלא לפני כן". יעלון סיפר כי ישראל ניסתה להגיע להסכם עם הטורקים, תוך ניסיון להגיע לפשרה שישראל תביע צער ותשתתף ב"קרן הומניטרית", שתעניק פיצויים בדרך עקיפה למשפחות של פעילי המשט שנהרגו, אלא שהטורקים, לטענתו, לא הסתפקו בכך.

עוד בנושא:
השר יעלון: ”אין דרך לגשר על הפערים עם טורקיה”
”נתניהו התכוון להתנצל בפני טורקיה וחזר בו”


לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully