וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג למתמחים: ההסתדרות הרפואית "רחוקה מהסכם"

אריאל נוי

22.7.2011 / 0:02

בפגישה עם נציגי הרופאים המתמחים, הבטיח יו"ר ההסתדרות הרפואית, ליאוניד אידלמן, כי לא יחתום על ההסכם במתווה הקיים. סוכם גם כי נציגי המתמחים יצורפו למו"מ. האוצר: "נלך לבוררות"

שלומי גבאי

(צילום: שלומי גבאי, אבי כהן, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ')

יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, הודיע אמש(חמישי) לרופאים המתמחים שלא יחתום על ההסכם עם האוצר, כל עוד יישאר במתווה הנוכחי שלו. בפגישה שנערכה במשרדי ההסתדרות הרפואית ברמת גן, בהשתתפות רופאים מתמחים מבתי החולים בכל רחבי הארץ, אמר אידלמן כי "זה לא ההסכם שיהיה בסוף. אנחנו בעיצומו של משא ומתן ורחוקים מחתימה". כמו כן, אידלמן הסכים בפגישה להוסיף נציגים מטעם הרופאים המתמחים לדיונים עם האוצר.

עוד על מחאת הרופאים המתמחים:
דעה: מתמחה הוא פראייר
המתמחים והסטאז’רים ב”מאיר” פתחו בשביתת רעב
הוצאו צווי מניעה למתמחים: ”השביתה איננה חוקית”

ממשרד האוצר נמסר בתגובה להודעת ההסתדרות הרפואית, כי "לאור האירועים בימים האחרונים, המאופיינים באובדן שליטה, והעובדה עליה אנו למדים לראשונה מאמצעי התקשורת לפיה ההסתדרות הרפואית החליטה לחזור בה מההסכמות הכתובות שנוסחו בחסות בית הדין, אין מנוס מלהיכנס להליך של בוררות. אנו מצרים על כך ששנה שלמה של עבודה אינטנסיבית עלולה לרדת לטמיון ונפעל להגיע להכרעה מהירה על מנת למנוע את הפגיעה בציבור החולים ששילם מחיר כבד בחודשים ארוכים של שביתה מיותרת".

הבוקר: רופאים בביה"ח "מאיר" שבתו רעב

ההחלטה מגיעה על רקע החלטת בית הדין הארצי בירושלים להוציא צווי מניעה למתמחים. נשיאת בית הדין, השופטת נילי ארד, קבעה כי השביתה "בלתי חוקית ובלתי מוגנת", משום שהמתמחים שבתו בלי אישור של ההסתדרות הרפואית המייצגת אותם.

אתמול בצהריים נטשו גם הרופאים הבכירים בבתי החולים את מחלקותיהם במחאה על המשא ומתן המתנהל בין ההסתדרות הרפואית למשרד האוצר. זאת לאחר שהמתמחים והסטאז'רים בבית החולים מאיר בכפר סבא פתחו הבוקר בשביתת רעב. כמו כן, הרופאים המתמחים בבית החולים מאיר ובבתי החולים בילינסון בפתח תקווה, בני ציון בחיפה ושיבא בתל השומר, "אשפזו" עצמם בחדרי המיון בבתי החולים במסגרת המאבק.

מוקדם יותר אתמול, טרם הגיעו הצדדים להסכמות, נערך דיון נוסף בהשתתפות רופאים מתמחים, רופאים בכירים ויו"ר ההסתדרות הרפואית ליאוניד אידלמן. במהלך הדיון תקפו המתמחים את אידלמן והאשימו אותו בפילוג הרופאים.

"אנחנו מאמינים באיחוד השורות. אם המאבק יימשך אתה אמור להיות המנהיג שלנו ואתה אמור לאחד אותנו וכרגע אנחנו לא מתקדמים", אמר אליעז מילר, פנימאי מתמחה במהלך הדיון, "אנחנו רוצים להחמיר את המאבק כי ההסכם כפי שזה נראה הוא לא טוב. אנחנו חיילים שלך, תנצל אותנו". אידלמן זכה לצעקות מהקהל, שקרא: "אתה מפלג אותנו למרות שאנחנו איתך".

(עדכון ראשון: 21:02)

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully