וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתמחים והסטאז'רים ב"מאיר" פתחו בשביתת רעב

אריאל נוי

21.7.2011 / 10:50

שעה קלה לאחר ש"אשפזו" עצמם בחדרי המיון במחאה על ההסכם המתגבש בין ההסתדרות הרפואית לאוצר, שבו הרופאים המתמחים למחלקות. בבית החולים "מאיר" הודיעו על שביתת רעב

נועם אשל

(צילום: נועם אשל, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

לאחר שנטשו אתמול את המחלקות, פתחו היום (חמישי) הרופאים המתמחים והסטאז'רים בבית החולים "מאיר" בכפר סבא בשביתת רעב במחאה נגד המשא ומתן המתנהל בין ההסתדרות הרפואית לאוצר. בתוך כך, הרופאים המתמחים ב"מאיר" ובבתי החולים בילינסון בפתח תקווה, בני ציון בחיפה ושיבא בתל השומר, שבו למחלקות לאחר ש"אשפזו" עצמם בחדרי המיון בבתי החולים בהמשך למחאה.

מתמחים שביקשו להישאר בעילום שם, אמרו לוואלה! חדשות כי בחלק מבתי החולים לא הותרו המתמחים להביע את מחאתם. "בניגוד לחוק, הנהלות בתי החולים סגרו את חדרי המיון בפני מתמחים ש'חשו ברע'. אנו רואים את זה בחומרה רבה שההנהלה משתפת פעולה בניגוד לאינטרס של מערכת הרפואה הציבורית", אמרו המתמחים.

שביתת הרופאים - הכותרות האחרונות:
הוצאו צווי מניעה למתמחים: "השביתה איננה חוקית"
לאחר הפיצוץ במשא ומתן: הרופאים נטשו מחלקות
המתמחים: "ההסכם המסתמן - אגרוף בפרצוף"

מחאת הרופאים בבית חולים מאיר שבכפר סבא, יולי 2011. שלומי גבאי
מחאת הרופאים המתמחים, אתמול/שלומי גבאי

במקביל למחאה זו, נערך דיון סוער בבית החולים איכילוב בתל אביב בהשתתפות רופאים מתמחים, רופאים בכירים וכן יו"ר ההסתדרות הרפואית ליאוניד אידלמן. במהלך הדיון תקפו המתמחים את אידלמן והאשימו אותו בפילוג הרופאים. "אנחנו מאמינים באיחוד השורות. אם המאבק יימשך אתה אמור להיות המנהיג שלנו ואתה אמור לאחד אותנו וכרגע אנחנו לא מתקדמים", אמר אליעז מילר, פנימאי מתמחה במהלך הדיון, "אנחנו רוצים להחמיר את המאבק כי ההסכם כפי שזה נראה הוא לא טוב. אנחנו חיילים שלך, תנצל אותנו". אידלמן זכה לצעקות מהקהל שקרא: "אתה מפלג אותנו למרות שאנחנו איתך".

מנהל בית החולים, פרופ' גבי ברבש, אמר בדיון כי "הרופאים משדרים לך שהם איתך, רק שהם אומרים לך שתחמירו את הצעדים והם אומרים שלא תקבל את ההסכם שמוצע. תהיה בעיה להרגיע את השטח וזה מטריד אותי". אחד מהרופאים הבכירים, פרופ' חורחה פפה, אמר בדיון כי "אם אנחנו לא נתנהג כמו חברת חשמל או כמו הנמלים המאבק לא יצליח".

בתגובה, אמר אידלמן כי "המחאה של אתמול החלישה אותנו מאוד. המטרה שלי הייתה שתהיו ערים ואני שמח שיש התעוררות בשטח". אידלמן הוסיף, כי לא תהיה הצבעה על ההסכם. ד"ר אילן קיציס, קרדיולוג בכיר, אמר כי "כולם איתך, אנחנו לא מפולגים לעומת מה שאתה אומר. רק על תעשה שעון, לא לעשות שמומחים יעשו תורנויות ותביא תקנים בדחיפות".

(עדכון ראשון - 9:45)

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully