וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצאו צווי מניעה למתמחים: "השביתה איננה חוקית"

אריאל נוי

21.7.2011 / 1:11

בית הדין הארצי לעבודה הוציא צווי מניעה לשביתת הרופאים המתמחים, משום שלא נעשתה באישור ההסתדרות הרפואית. המתמחים יתכנסו בשעות הבוקר לדון על המשך צעדי המחאה. "שוקלים להתפטר"

לאחר יומיים סוערים בהם נטשו רופאים ומתמחים את בתי החולים ברחבי הארץ, בית הדין הארצי בירושלים החליט הלילה (חמישי) על הוצאת צווי מניעה למתמחים. נשיאת בית הדין, השופטת נילי ארד, קבעה כי השביתה "בלתי חוקית ובלתי מוגנת", משום ששבתו בלי אישור של ההסתדרות הרפואית המייצגת אותם. היום היו אמורים בתי החולים רמב"ם בחיפה ומאיר בכפר-סבא לעבוד במתכונת שבת בלבד, אולם עקב ההחלטה, ההסתדרות הרפואית הודיעה כי לא תנקוט בעיצומים עד יום ראשון.

מחאת המתמחים - כותרות אחרונות:
בגלל המחאה: מחצית מבתי החולים בלי רופאים מתמחים
לאחר הפיצוץ במשא ומתן: הרופאים נטשו מחלקות
המתמחים: "ההסכם המסתמן - אגרוף בפרצוף"

הרופאים חסמו כבישים: "מורידים את הכפפפות". שי מכלוף, שלומי גבאי, אבי כהן
הפגנת המתמחים אתמול מול בניין ההסתדרות הרפואית/אבי כהן, שי מכלוף, שלומי גבאי

ד"ר מיקי הייפלר, המתמחה בכירורגיה כללית בבית החולים מאיר בכפר סבא, ומיוזמי המחאה, מסר בתגובה לוואלה! חדשות כי "ההחלטה הינה תעודת עניות למדינה, בה מוציאים צווי מניעה לרופאים הנלחמים על אופי הרפואה הציבורית. רפואה היא שליחות ושליחות לא עושים בכפיה". הוא ציין עוד כי ההפגנה שהייתה אמורה להיערך היום מול הכנסת בירושלים תתבטל.

נציגי המתמחים מסרו עוד כי בשעות הבוקר יתכנסו באסיפות בבתי החולים בכל הארץ, ויחליטו על המשך צעדי המחאה. מוקדם יותר טענו הנציגים כי במידה ואכן יוצאו צווי מניעה, הם "יעבדו על פי הספר" – וימחו בכך שלא ישחררו חולים לביתם וכן יסרבו לקבל מטופלים. חלקם אף אמרו כי הם שוקלים להתפטר עקב ההחלטה. כמו כן, בשעות אחר הצהריים המתמחים צפויים להיפגש עם יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן.

ההחלטה התקבלה עקב הכאוס ששרר בבתי החולים אתמול, בין היתר בשל חוסר התיאום בין המתמחים לבין עצמם: בכל בית חולים מחליטים המתמחים בנפרד מתי ואיך לשבות, ולא הייתה שדרה מרכזית שקיבלה את ההחלטות בעניין.

מתמחים בבית החולים מאיר בכפר סבא אשר החליטו להשבית את הפעילות במסגרת עיצומי הרופאים, יולי 2011. שלומי גבאי
מתמחים מפגינים בבית החולים מאיר בכפר סבא/שלומי גבאי

כאמור, אתמול החליטו גם הסטאז'רים, הנמצאים לפני שלב ההתמחות, להצטרף למחאה, ועזבו את כל בתי החולים הממשלתיים בארץ. משמעות המהלך היא כי רופאים בכירים, הנמצאים בתחום גם עשרות שנים, נאלצו להתחיל לקבל חולים.

אתמול המחאה הגיעה לשיאה, כאשר בצהריים רבים מהמתמחים שנטשו את מחלקותיהם ערכו הפגנה מול בניין ההסתדרות הרפואית - בה קראו להתפטרותו של ראש הממשלה ושר הבריאות, בנימין נתניהו, וכן להקמת גוף מייצג חדש שיחליף את ההסתדרות הרפואית.

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully