וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "חקירת השמאל - פגיעה באינטרסים של ישראל"

פנחס וולף

20.7.2011 / 15:47

בדיון סוער במיוחד במליאה, עסקו חברי הכנסת בהצעת החוק להקים ועדות לבדיקת מקורות המימון של ארגוני שמאל. יוזמת ההצעה, ח"כ קירשנבאום: "כבר ניצחתי בעצם זה שהנושא עלה לסדר היום"

ערוץ הכנסת

(צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

מליאת הכנסת החלה לדון לפני זמן קצר (רביעי) בהצעתם של חברי הכנסת פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו) ודני דנון (ליכוד) להקמת ועדות חקירה פרלמנטריות לבדיקת מימון ארגוני השמאל.

על פי ההצעה, בראשות אחת הוועדות תעמוד קירשנבאום והחברים בה יהיו זאב אלקין, מירי רגב (ליכוד), אורי מקלב (יהדות התורה) וניסים זאב (ש"ס). בראשות הוועדה השניה יעמוד דנון והחברים בה יהיו ציפי חוטובלי (ליכוד), אנסטסיה מיכאלי (ישראל ביתנו), אריה אלדד (האיחוד הלאומי) ואברהם מיכאלי (ש"ס).

עוד באותו נושא:
ארגוני השמאל לליברמן: רוצה לחקור? לך למשטרה
אושרו הוועדות שיחקרו את ארגוני השמאל
בימין מבטיחים: לא נרפה מחקירת ארגוני השמאל

"ממה אתם מפחדים?"

ההצעה קובעת כי הוועדה של קירשנבאום תבדוק את מידת המעורבות של ארגונים ישראלים בדה לגיטימציה של צה"ל וחייליו, דרכי המימון של אותם ארגונים, הכלים והסמכויות העומדים לרשות המדינה למניעת פעילות ארגונים ישראליים שתכליתה פגיעה בצה"ל ובחייליו. הוועדה של דנון תבדוק מימון בידי ממשלות זרות וגופים בינלאומיים של ארגונים ישראליים, שפעילותם נועדה להשפיע על השיח הפוליטי בישראל, מעורבות ממשלות זרות וגופים ברכישה מאורגנת של קרקעות מדינה וקרקעות פרטיות.

יו"ר האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני (קדימה) אמרה במהלך הדיון כי "רוח רעה שוטפת את הארץ הזו מבית היוצר של קואליציית נתניהו. הרעיון המזעזע של ח"כים שחוקרים אזרחים לא היה צריך לבוא לעולם. קדימה לא תהיה שותפה לוועדות כאלה. זה כבר לא משנה אם יקומו או לא, או מה יצביע רה"מ. המדיניות של הממשלה הזו פוגעת באינטרסים של מדינת ישראל". לדבריה, "ראש הממשלה הזה שאיננו מסוגל להתמודד עם הגל של דה לגיטימציה, רוכב עליו ומפנה אותו פנימה לעבר אזרחי מדינת ישראל. יש כאן מרכז ציוני שיילחם על הקיום שלו נגד הממשלה הזו. ההתנהלות של ממשלת נתניהו פוגעת קודם כל בביטחון ישראל, כי היא מלבה את הגל נגד ישראל".

במהלך הדיון במליאה, שאל ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) בציניות: "למה בן ארי לא חבר בוועדות? זאת ועדה?".

ח"כ קירשנבאום אמרה במהלך הדיון כי "הצעתי להקים ועדת חקירה פרלמנטרית, לא מהמילה חקירה, אלא מהמילה בדיקה. ועדת חקירה נועדה לבצע מחקר ולמידה של הנושא. אין בכוונתי לזמן אף ארגון לכנסת. בכוונתי לבדוק רשויות ממשלתיות. אני רוצה להרגיע את המתלהמים – איננו משטרה ואין לי כוונה לערב את המשטרה. ברצוננו לבדוק כדי להבין מה הבעיה ואז למצוא את הדרך הנכונה לפעול בה".

קירנשבאום המשיכה ואמרה כי "אתם מפחדים. ממה אתם מפחדים? מדיון פתוח, משקיפות? אתם רוצים רווח פוליטי, אינכם רוצים לרדת לשורש האמת, ואתם רצים אחרי פופוליזם של התקשורת. יש חוקים שמשיגים נקודות פוליטיות ויש כאלה שמרסנים את הדה לגיטימציה על ישראל. אנחנו נאבקים על דמותה של המדינה הזאת. כבר ניצחתי בדיון זה, בעצם זה שהנושא עלה לסדר היום. גם אם יפול, הנושא יובא להצבעה שוב בעוד 45 ימים, עד שתבינו שאני צודקת".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully