וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני השמאל לליברמן: רוצה לחקור? לך למשטרה

ניר יהב ופנחס וולף

20.7.2011 / 13:12

לקראת ההצבעה על הקמת ועדת חקירה לבדיקת המימון של ארגוני השמאל, שומרים בארגונים על אדישות. "כל ניסיון להשתיק אותנו, מחזק את הנחישות להיאבק למען זכויות אדם בשטחים"

בארגוני השמאל וזכויות האדם לא חוששים מההצבעה היום (רביעי) במליאת הכנסת על ההצעה לסדר של מפלגת ישראל ביתנו להקים ועדת חקירה פרלמנטרית שתבדוק את מקורות המימון של ארגוני השמאל. מנכ"ל ארגון 'עדאלה', עו"ד חסן ג'בארין, אמר לוואלה! חדשות כי ההיסטוריה הוכיחה "תמיד שהגזענים נבהלים ממיעוט שעומד על זכויותיו על פי חוק, ולכן אין בנו שום חשש מההצבעה".

אתמול פנו ארגוני זכויות אדם לכל חברי הכנסת וקראו להם לשכנע את שר החוץ אביגדור ליברמן, שעומד מאחורי היוזמה להקים את ועדת החקירה, לוותר על חסינותו "כדי שנגיש נגדו תביעת דיבה ובה תתברר האמת", כלשון עו"ד ג'בארין. "אמרנו לחברי הכנסת שאם ליברמן מעוניין בחקר האמת, יש דרך לבדוק זאת: לגרום לליברמן לוותר אל חסינותו, ובתביעת הדיבה נגדו תתברר האמת. רק כך יתברר אם השר שקרן או שאנחנו טרוריסטים. בואו נלך לבית המשפט".

שרית מיכאלי, דוברת "בצלם" אמרה כי ההצבעה בכנסת רק מחזקת את ארגונה: "כל ניסיון לפגוע בנו ולהשתיק אותנו רק מחזק את הנחישות שלנו להיאבק למען זכויות אדם בשטחים ולמען הדמוקרטיה הישראלית", אמרה לוואלה! חדשות. ג'בארין הוסיף: "זו תופעה שאנו מכירים ממדינות אחרות, כמו דרום אפריקה. ההיסטוריה תעיד שהאקט הזה רק יחזק את הארגונים וגם יבליט את מידת הגזענות של ישראל ביתנו. אנו שקטים כי אנו פועלים על פי חוק וכל מקורות המימון שלנו שקופים".

לקראת הצבעה על הקמת ועדת חקירה לארגוני השמאל:

בימין מבטיחים: לא נרפה מחקירת ארגוני השמאל
אושרו הוועדות שיחקרו את ארגוני השמאל
ארגוני שמאל לליברמן: "נתבע אותך על לשון הרע"

"חקירה שמדיפה ריח של רדיפה פוליטית"

בארגון "רופאים לזכויות אדם", אחד הארגונים הנמצאים "על הכוונת" של ועדת החקירה, אמרו כי אם לשר החוץ יש טענות נגד הארגון, שיגיש תלונה למשטרה: "הצהרנו לא אחת שלא נשתף פעולה עם חקירה שמדיפה ריח של רדיפה פוליטית", אמר מנכ"ל הארגון, רן כהן. "אם יש לליברמן טענות נגדנו, שיפנה למשטרה או שיבוא לבית המשפט. אין מקום לנהל את החקירה הזו בכנסת, שתפקידה הוא קודם כל לדאוג לאזרחים ולשמור על הדמוקרטיה ועל חופש הביטוי. כל שיתוף פעולה עם הוועדה יהיה מבחינתנו כיפוף של ערכים דמוקרטים. לא ניקח חלק במשחק הזה".

"איננו חוששים לארגון אלא למדינת ישראל ולאזרחי ישראל", הוסיף כהן. "מבחינת הארגון, איננו חוששים. נהפוך הוא: המתקפה נגדנו רק מחזקת אותנו וגורמת לכל הארגונים לעבוד יחד בצורה מאורגנת, תוך כדי שיתוף פעולה וחיבור מאבקים".

בתוך כך, גם השר לענייני מודיעין דן מרידור התייחס לנושא. לדבריו, "הרעיון שהכנסת תחקור ארגוני שמאל הוא מסוכן ביותר. חברי הכנסת לא צריכים להיות חלק מוועדות חקירה פוליטיות. לחקירות מסוג זה, אם יש צורך, יש כתובת אחת וסמכות אחת, והיא היועץ המשפטי לממשלה".

לפניות לכתבים: nir_yah@walla.com

pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully