וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הפיצוץ במשא ומתן: הרופאים נטשו מחלקות

אריאל נוי

20.7.2011 / 12:00

רופאים ממספר בתי חולים ברחבי הארץ הגיעו לבניין ההסתדרות הרפואית ברמת גן וניסו לחדור אליו, אך נעצרו על ידי המשטרה. הרופאים קראו להתפטרות רה"מ ולהקמת גוף מייצג חדש

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכה: גדי וינסטוק)

רופאים ומתמחים נטשו הבוקר (רביעי) את המחלקות בבית חולים בכל רחבי הארץ. בין היתר, ננטשו המחלקות בבית החולים איכילוב בתל אביב, שם קיימו הרופאים עצרת מחאה בכניסה הראשית לבית החולים וצעדו לעבר בניין ההסתדרות הרפואית ברחוב ז'בוטינסקי ברמת גן, כשהם חוסמים כבישים. אל הרופאים מאיכילוב הצטרפו גם רופאים מבתי חולים אחרים שהגיעו בהסעות מאוגרנות כדי להצטרף למחאה.

הרופאים התגודדו מתחת לבניין ההסתדרות וקראו להתפטרותו של ראש הממשלה ושר הבריאות, בנימין נתניהו. כמו כן, הם קראו להקמת ארגון רפואי מייצג חדש, במידה וההסתדרות תחתום על ההסכם "הדרקוני", לדבריהם. הרופאים ניסו לחדור לתוך בניין ההסתדרות, אך כוחות משטרה שנמצאים במקום מנעו זאת מהם, לפי שעה.

עוד על מחאת הרופאים המתמחים:
המתמחים: ”ההסכם המסתמן - אגרוף בפרצוף”
המשא ומתן בין הרופאים לאוצר הסתיים ללא התקדמות
אתמול: מתמחים נטשו מחלקות - ”לא להסכם המתגבש עם האוצר”

גם בבתי החולים מאיר בכפר סבא, בילינסון בפתח תקווה, ברזילי באשקלון ובית החולים הפסיכאטרי שלוותה בת"א ננטשו המחלקות והרופאים יצאו להפגין. בתוך כך, נשיאת בית הדין, השופטת נילי ארד, קבעה כי אחרי הצהריים תידון בקשת המדינה בהוצאת צווי מניעה לרופאים השובתים.

מחאת הרופאים בתל אביב, יולי 2011. שי אוקנין
הרופאים מוחים מול בניין ההסתדרות הרפואית ברמת גן/שי אוקנין

פרופ' ניר גלעדי, מנהל המחלקה הניאורולוגית בבית החולים מסר לוואלה! חדשות כי "הצעדה היא ספונטנית. כולם יצאו מבית החולים עם החלוקים ועם הכובעים והלכו בכבישים עד לבית ההסתדרות. אפשר להבין שמערכת הרפואה בישראל במצוקה נוראית ואפשר להתרשם מהאהדה הציבורית שאנו מקבלים. צריך להוסיף לפחות עוד אלף תקנים כדי שמערכת הבריאות בארץ תתייצב".

ד"ר שאול קצן, מתמחה במחלקה הפנימית באיכילוב, הסביר כי "ההפגנה היא תוצאה של חוסר אמון בהסתדרות הרפואית ובממשלה. לא שמענו תגובה מראש הממשלה – הוא עסוק בקוטג', דיור וחיתולים ולא מטפל במצוקה במערכת הרפואית. אני קורא להתערבות מיידית על מנת לפתור את הסוגיה. אנחנו לא רוצים להתעשר אלא רוצים את הרפואה הציבורית הטובה ביותר בישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מחאת הרופאים בתל אביב, יולי 2011. שי אוקנין
"יצאנו עם החלוקים ועם הכובעים באופן ספונטני"/שי אוקנין

ד"ר גלעד רטן, רופא בכיר בבית החולים, אמר כי "נטשנו את בית החולים והשארנו כמה רופאים בודדים כדי להציל חיים של חולים במצב קיצוני. המאבק הולך ומחריף . היינו מאוד מאופקים מכיוון שאם ננהג כפי שאנו נוהגים היום וננטוש את בית החולים למשך יומיים, מאות אנשים ימותו. זה ככל הנראה מה שנעשה כי המחאה המאופקת כנראה שלא עוזרת".

מיו"ר ההסתדרות הרפואית, לאוניד אידלמן, נמסר בתגובה, כי מפאת העובדה שנאלץ לשוב לירושלים לאחר ליל דיונים ארוך, הוא יגיע מחר לבית החולים איכילוב ויענה "על כל שאלות הנציגים בוועדים השונים בישראל".

מחאת הרופאים בתל אביב, יולי 2011. שי אוקנין
המשטרה מונעת מהרופאים להיכנס לבניין ההסתדרות/שי אוקנין

אתמול נטשו מאות מתמחים ורופאים בבתי החולים מאיר בכפר סבא, שיבא בתל השומר, איכילוב בתל אביב ו-וולפסון בחולון, את המחלקות שלהם בזעם, כאות מחאה על ההסכם המתגבש בין הסתדרות הרופאים ומשרד האוצר. מאוחר יותר הצטרפו אליהם גם המתמחים בבית החולים רמב"ם בחיפה שעזבו את המחלקות ויצאו לחצר בית החולים. בבית החולים איכילוב, עזבו גם אנשי הנהלת בית החולים את משרדיהם. לדברי המתמחים, מדובר בהסכם לא מספק שהוא בגדר "לעג לרש".

ומה היה בהסכם שפוצץ?

בין היתר, על פי ההסכם שהיה אמור להיחתם הלילה, הרופאים היו צריכים לקבל תוספת של בין 19% ל-20% לשכר השעה, ותוספת של כ-23% לרופאים הפועלים בפריפריה. כמו כן, רופאים העובדים במקצועות הנחשבים מקצועות מצוקה - פנימית, כירורגיה, גריאטריה, שיקום ועוד - היום צפויים לקבל תוספת של 1,200 שקלים נוספים לחודש. כל התוספות והשינויים הכספיים מתייחסים לתקופה של בין שמונה ל-10 שנים.

ההסכם עסק גם במספר התורנויות החודשיות שייאלצו לעשות הרופאים. על פי ההסכם, השאיפה היתה שמתמחים יבצעו רק שש תורנויות בחודש בתוך שלוש עד חמש שנים, ויקבלו ארבעה ימי השתלמות בשנה. רופאים מומחים עד גיל 47, או עד חמש שנים מגמר ההתמחות יעשו תורנות אחת או שתי תורניות בחודש, עליהן יקבלו 140% מהשכר.

עדכון ראשון: 9:30.

לפניות לכתב: arielnews@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully