וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

120 עובדים במפעל פרי גליל יפוטרו: "גזירה קשה"

קובי דוד

20.7.2011 / 4:03

העובדים הוותיקים יפוטרו בשל עלויות ייצור גבוהות. הנהלת המפעל מאשימה את הממשלה: "לא העבירה את המגיע לנו על השקעה בפריפריה", והעובדים מיואשים: "הגענו לסוף הדרך"

גל פיטורים צפוי בקרוב במפעל פרי גליל בחצור הגלילית. עד סוף חודש אוגוסט כ-120 עובדים יקבלו מכתבים המודיעים להם על סיום עבודתם. זאת, על פי הנהלת המפעל, עקב עלויות ייצור גבוהות. על פי התכנון של הנהלת המפעל, קו ייצור התפוחים והפלפלים יועתק למפעל נוסף בבעלות החברה, מפעל "טל וטרי" השוכן בסמוך לראש הנקרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עובדי מפעל פרי גליל בחצור הגלילית מפגינים נגד סגירתו ב-2009/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנהלת המפעל הודיעה אמש (שלישי) על החלטת סגירת קווי הייצור במפעל, שתגרום לפיטורי העובדים הוותיקים. מנכ"ל ויטה פרי הגליל, אושיק אפרים, סיפר לוואלה! חדשות כי "לא נותרה לנו ברירה מלבד פיטורים. העלויות הגבוהות של הייצור הופכות את העסק לרווחי פחות. לאחר שממשלת ישראל לא העבירה אלינו את 24% המגיעים לנו בגין ההשקעות בפריפריה, החלטנו שלא ניתן להמשיך במצב הנוכחי. על כן, נאלצנו בלית ברירה לפטר עובדים. יש לציין כי ועד העובדים היה מודע לכל התהליכים, לא הסתרנו דבר וחצי דבר. החברה תמשיך לעבוד בתנופה גדולה כמו שהייתה רגילה עד כה".

המפעל היה גם לפני שנתיים בסכנת סגירה, לאחר שהחברה נקלעה לחובות של כ-200 מיליון שקלים. לבסוף המפעל ניצל מסגירה לאחר שנמכר לרשת המרכולים "חצי חינם" בתיווך יו"ר הסתדרות העובדים, עופר עיני.

עובדי המפעל מספרים כי צפו את המהלך כבר לפני מספר חודשים. "הכתובת הייתה על הקיר", סיפר אחד העובדים, "להנהלת המפעל יש עלויות גבוהות בלתחזק את המקום. ממשלת ישראל לא נוקפת אצבע כדי לעזור. ולכן הגענו לסוף הדרך. אנחנו מקווים שאולי נוכל למצוא פתרון, אבל כפי שנראים הדברים, מדובר בגזירה קשה מלמעלה".

מהסתדרות העובדים במרחב גליל עליון נמסר כי סגירת המפעל תגרום למכה קשה בקרב תושבי חצור, בשל חשיבותו הרבה בכל האזור. לכן, הם יילחמו כנגד החלטת פיטורי העובדים.

עוד באותו נושא:
עובדי מפעל "ניסן" בשדרות: "אל תשליכו אותנו"
תעש פיטרה 500 עובדים במסגרת תהליך ההפרטה

לפניות לכתב: davidkobi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully