וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת האוהלים: הפעילים מנסים לגרש את הפוליטיקאים

מחאת הנדל"ן המתרחבת אילצה את מארגניה לגבש אסטרטגיה ולהדוף התערבות פוליטית: "זה תפס אותנו לא מוכנים. פתאום באו למאהל ח"כים ותקשורת, ועדיין לא גיבשנו אסטרטגיה". תמונת מצב

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, אלברטו דנקברג, טל אנגלנדר. עריכה: יותם בן-דוד. קריינות: אביב אברמוביץ')

על רקע התרחבות מאהל מחאת הנדל"ן מול כיכר הבימה בתל אביב, מצאו עצמם מארגניו ללא אסטרטגיה מגובשת, כאשר פוליטיקאים מנסים להשתלב במאבק ולגרוף הון פוליטי. מספר האוהלים בשדרות רוטשילד בעיר עלה היום (שני) ל-115, והמארגנים מודים כי לא צפו את ההצלחה.

עקב כך, ניסחו חברי הקבוצה אמש - לראשונה מאז פרוץ המאבק - אסטרטגיה להמשך הדרך. "המאבק רץ מהר מדי", אמר אחד מחברי הקבוצה בעודו מנסה לאתר את נקודות החולשה והחוזק של הארגון המאולתר. "זה תפס אותנו קצת לא מוכנים. פתאום באו חברי הכנסת וכל התקשורת, כאשר אנחנו עדיין לא יודעים בדיוק מהי האסטרטגיה הנכונה, ולאן נכון יותר לכוון את האנרגיה של המאבק".

עוד על מחאת האוהלים

המפגינים באוהלים אולי מרוצים, השכנים - פחות
מחאה על מחירי הדיור: ערי אוהלים בירושלים ובת"א
ראש בראש: מה הסיפור של מחאת האוהלים?

אוהלי מחאה תל אביב. נמרוד סונדרס
"החשמל שאנחנו מקבלים מגיע מבתי הקפה, משכנים ומגנרטורים שנתרמו על ידי אגודת הסטודנטים". המאהל בתל אביב/נמרוד סונדרס

ההצלחה, שהתבטאה גם בהצטרפות של למעלה מ-6,200 חברים לדף הפייסבוק של המחאה, גררה עמה גם דיווחים תקשורתיים לא מחמיאים על תמיכה לוגיסטית וכספית מצד גורמים פוליטיים בשמאל. העיתונאי והבמאי רגב קונטס, שתיעד במצלמתו את המחאה מתחילתה, מכחיש את הדיווחים האלה בתוקף. "החשמל שאנחנו מקבלים מגיע מבתי הקפה, משכנים ומגנרטורים שנתרמו על ידי אגודת הסטודנטים בתל אביב. כל גורם פוליטי שניסה להשתחל לתוך רחבת המאבק, הורחק ועובדה זו מתועדת במצלמה. נציג מפלגת קדימה ניסה וכך גם גורמים אחרים".

הפעילים מספרים כי מספר חברי כנסת מטעם קדימה הודיעו על רצונם לנאום בתוך עיר האוהלים המיועדת בהרצליה, ובשל כך בוטל מתחם האוהלים שתוכנן שם. כך גם יקרה להבא, הצהירו מארגני המחאה. לפיכך, בשטח נוצר מצב חדש ומוזר, שבו חברי כנסת נאלצים להישמע להנחיותיהם של דיירי רחוב.

ניר חזקיהו, סטודנט לחינוך בן 25 מאוניברסיטת תל אביב, משמש כנציג הסטודנטים בתוך עיר האוהלים. דרכו מגישה אגודת הסטודנטים של המוסד עזרה לוגיסטית הכוללת בין השאר פוסטרים, טלפונים ומגאפונים. "בשבת הבנו שמתרחש פה משהו גדול מאתנו", סיפר חזקיהו. "ביקשתי לארגן כנס חירום של אגודת הסטודנטים במטרה להירתם לטובת המאבק. אני גאה לומר שהבוקר נשלחו מסרונים ומיילים ל-27,000 סטודנטים החברים באגודה, במטרה לתרום בכל צורה לעיר האהלים".

גם באר שבע מוחה

בבאר שבע הצטרפו פעילי שכונות וארגונים חברתיים אל המאבק. לצד סטודנטים הנאבקים להוזלת שכר הדירה, הגיעו למאהל זוגות צעירים ותושבי העיר, שאינם מצליחים להגיע לשכר המספיק לרכישת דירה, נוכח המחירים הגבוהים של הנדל"ן בעיר.

מאהל המחאה הוקם מול אוניברסיטת בן גוריון, ליד המרכז הפדגוגי החדש שנבנה בעיר. בשעות הבוקר והצהרים הוא מאוכלס בדלילות, אך מתמלא לקראת שעות הערב. נהגים העוברים לידו בציר הראשי של באר שבע, דרך רגר, צופרים לאות הזדהות. פעילי המאבק סיפרו כי לא קבעו יעד מוגדר לסיומו, וכי הם ממתינים להתייחסות של הממשלה לבעיותיהם.


לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully