וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אטיאס משיב למפגינים: שיווק מאסיבי של יחידות דיור

בשיא מחאת הדיור, משרד השיכון והבינוי הודיע על שיווק 6,900 דירות - כולל 1,012 דירות להשכרה, אולם רובן ישווקו ביישובי הפריפריה. "הגדלת ההיצע תנצח הביקושים, אנו בדרך הנכונה"

על רקע מחאת האוהלים שהולכת ומתרחבת לכל חלקי הארץ, הודיע היום (שני) משרד השיכון והבינוי בראשות השר אריאל אטיאס, על שיווקי מאסיבי של קרקעות ל-6,900 יחידות דיור ב-38 יישובים שונים ברחבי בארץ. מדובר בשיווק הגדול ביותר מאז שנכנס אטיאס לתפקידו.

מחאת האוהלים - כותרות אחרונות:
המאבק מגיע לכנסת: המפגינים חילקו שקי שינה לח"כים
המחאה מתרחבת לכל הארץ: "דיור זה לא לוקסוס"
מחאת הדיור: "ממתינים לתשובות מנתניהו"

יחד עם זאת, מאבק האוהלים, כזכור, מוחה בעיקר על מחירי הדיור הגבוהים בתל אביב ובערי המרכז, ואילו התוכנית מיועדת בעיקר לשיווק דיור ביישובי הפריפריה. בנוסף, בהודעת משרד השיכון והבינוי נכללו הערים קריית מלאכי ואשקלון תחת איזור המרכז. יתר על כן, על פי התוכנית ישווקו יחידות דיור חדשות לבנייה גם ביישובי יהודה ושומרון - כאשר בבית"ר עילית ישווקו 294 יחידות דיור לבנייה רוויה במסגרת מכרזי מחיר למשתכן, ובקרני שומרון ישווקו מגרשים ל-42 מגרשים צמודי קרקע.

במסגרת התוכנית יוקצו קרקעות לבניית 5,735 יחידות דיור במתחמים חדשים, וכן קרקעות ל-1,131 יחידות דיור נוספות, בשיווק חוזר בנוסף, אטיאס מביא עימו בשורה גם לשוכרים- ומבטיח שבמכרז יוקצו 1,012 דירות להשכרה.

הזוכה ייבחר על פי הצעתו לשכ"ד נמוך

"הגדלת ההיצע תנצח את הביקושים, אנו בדרך הנכונה", אמר אטיאס. "המכרזים להשכרה באזורי הביקוש הם אחד הפתרונות היעילים למצוקת הדיור של הצעירים וליצירת שוק שכירות משוכלל בישראל. מתן פתרונות דיור לזוגות ולמשפחות צעירות הוא יעד כלכלי וחברתי אסטרטגי למדינת ישראל. זה היעד המרכזי שקבעתי במדיניות המשרד והמינהל והוא מטופל באופן מעשי ואפקטיבי".

אטיאס הוסיף כי "גל השיווקים הנוסף הינו חלק מהתכנית של משרד הבינוי והשיכון להגדיל את היצע הקרקעות המיועדות לבנייה למגורים ולתת למשפחות צעירות פתרונות דיור ברי השגה. אני מברך את הדרג המקצועי על המאמץ הממוקד שמביא לצמצום הפער בין הביקושים לבין התחלות הבנייה. לראשונה בעשור האחרון, השנה יעלה מספר התחלות הבנייה על הביקושים ואף יקצץ מהמחסור המתמשך. בישראל זקוקים ל-40 אלף יח"ד בשנה, אנו כבר מגיעים ל-45 אלף יח"ד".

באשר לדירות להשכרה, מדובר במכרזים של קרקעות ל-690 דירות בראש העין, וכן כ-322 יחידות להשכרה בשכונת רמות בבאר שבע (מתוך 558 יח"ד בסה"כ בשכונה). לראשונה, הזוכה יבחר לאחר שיעמוד בתנאי המכרז להשכרה תוך התחייבות למחיר מפוקח ולהשכרה לזכאים לפי הקריטריונים של משרד הבינוי והשיכון לטווח של עד 10 שנים. משרד השיכון מסר כי "הזוכה יבחר לפי שקלול של הצעתו על מחיר הקרקע ועל המחיר המופחת שיציע לשוכרים. היזמים יזכו לשלל הטבות משמעותיות תוך תמרוץ והעדפה של בנייה להשכרה".

הערים בהן ישווקו קרקעות למכירת דירות בכמויות הגדולות ביותר הינן קריית מלאכי - 771 דירות, אשקלון - 586 דירות, באר שבע- 558 דירות, טבריה - 320 דירות, בית שאן - 256 דירות, יישובי יהודה ושומרון - 249 דירות, סחנין - 247 דירות, נהריה - 192 דירות ודימונה - 107 דירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully