וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השריפה בירושלים: יו"ר הכנסת ואשתו פונו מביתם

פנחס וולף

17.7.2011 / 17:40

תושבים רבים פונו מבתיהם בשל השריפה הגדולה שמשתוללת ביער י-ם. "הלהבות עצומות, היער הירוק נהפך לשחור", סיפר אחד מעדי הראייה במקום. "בטח מישהו עשה זאת בכוונה", אמרה תושבת העיר

השריפה שמשתוללת בשעות האחרונות ביער ירושלים הובילה לפינויים של תושבים רבים מבתיהם. בין היתר, פונו שני רחובות בשכונת יפה נוף הסמוכה למוקד השריפה בשל העובדה כי קיימים בשטחה מאגרים של חומר דליק. בין היתר, פונו מהמקום גם יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין ורעייתו שהועברו למשכן הכנסת. "כוחות הכיבוי עושים את מלאכתם על הצד הטוב ביותר. נכוונו ביערות הכרמל ועלינו להיזהר ביער ירושלים", אמר ריבלין לאחר הפינוי.

יפה וולף שמתגוררת בשכונת קרית משה בירושלים, לא רחוק משכונת יפה נוף, סיפרה לוואלה! חדשות, כי ערפל שנגרם מעשן השריפה הגיע עד למקום מגוריה ברחוב כנפי נשרים, עורק ראשי המוביל לשכונה. לדבריה, במקום חלפו מספר רב של כבאיות וניידות של מגן דוד אדום. "בטח מישהו עשה זאת בכוונה, לא ייתכן ששריפה כזאת נגרמת באקראי", קבעה וולף, "לא היה יום חם עד כדי כך שיגרום לשריפה".

עוד על השריפה בירושלים:
שריפת יער גדולה בירושלים, "יד ושם" פונה
שריפה בירושלים: הושגה שליטה חלקית, חשד להצתה
אש בתמונות: השריפה שהפחידה את תושבי ירושלים

שריפה גדולה ביער ירושלים, יולי 2011. עומר מירון
"לא ייתכן ששריפה כזאת נגרמת באקראי". אזור השריפה, היום/עומר מירון

בנוסף לשכונת יפה נוף, פונו גם מבקריו ועובדיו של מוזיאון "יד ושם" ואילו תושבי שכונת הר נוף הונחו להישאר בבתיהם ולסגור את החלונות. כוחות ההצלה שוקלים כעת לפנות גם את תושבי שכונת בית וגן בעיר.

קצין מבצעים מארגון "איחוד הצלה", אהרון גץ, שנמצא בחפ"ק המיוחד שהוקם ברחוב אבן דנן בשכונת הר נוף, סיפר לוואלה! חדשות, כי "השריפה היא מהבניין הצמוד אליי עד 'יד ושם'. אני רואה את חוות בית היער, חווה טיפולית לנוער שפונתה, עולה באש לגמרי. הלהבות עצומות, היער הירוק נהפך לשחור. העשן מכסה את כל 'יד ושם', הר הרצל, בית הכרם, בית וגן. לפני רבע שעה פינו מהרחוב בו אני נמצא את בית הכנסת, וגם ספרי התורה, בתי הספר, בית ספר לילדים חולים שפונה עם אמבולנסים. הכבאיות נמצאות בכל השטח. אני רואה את פי גלילות, אין הרבה עשן באזור הזה ויש שני מטוסים ששופכים המון מים במיוחד על האזור הזה והר הרצל ופחות על היער שבוער מכל הכיוונים".

רחל ברקאי, מנהלת אגף הנצחה והסברה ב"יד ושם", סיפרה לגלי צה"ל, כי "התחלנו להריח עשן, מיד הבנו שזה רציני כי היער הרי מולנו וראינו את העשן. הרוח משכה את האש לכיוון מזרח, והגיעה עד השער התחתון של המוזיאון. הייתה פעילות רגילה וכולם פונו, וכמובן שפעלנו מיד באופן אינטנסיבי כדי לפנות את האנשים ופעלנו גם כדי להגן על הציוד והמיצגים. לשמחתנו, מאחר ובונים באתר, אזור הבנייה שימש חיץ והאש בינתיים נעצרה שם".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully