וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העימות בכנסת: הוגשה תלונה, זועבי התנצלה

פנחס וולף

14.7.2011 / 14:01

יו"ר הכנסת הגיש תלונה לוועדת האתיקה בטענה כי ח"כ חנין זועבי תקפה סדרנית שניסתה להוציאה מדיון במליאה. ועד עובדי הכנסת מאיים לא לתת יותר לח"כית שירותים. זועבי: "אני מתנצלת"

ערוץ הכנסת

(צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

זעם בכנסת על התנהגותה של ח"כ חנין זועבי (בל"ד) אתמול במליאת הכנסת. במהלך דיון על "חוק החרם" ביקש יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין מח"כ זועבי לצאת מהמליאה כי היא מפריעה. כאשר הסדרנית ניסתה להוצאת את הח"כית, זועבי הדפה אותה ודחפה אותה קלות. בעקבות זאת, פנה היום (חמישי) ריבלין ליו"ר ועדת האתיקה של הכנסת, ח"כ יצחק וקנין בתלונה רשמית נגדה. "התנהגותה של ח"כ זועבי מדברת בעד עצמה", כתב ריבלין. "תקיפת כל עובד כנסת, קל וחומר סדרנית, בעת מילוי תפקידה במליאה, הוא מעשה חסר תקדים, המחייב התייחסות ועדת האתיקה".

במקביל שלח מנכ"ל הכנסת, דן לנדאו, מכתב לעובדי הכנסת ובו נכתב כי "חברת הכנסת תקפה את אחת הסדרניות, הכתה אותה ובעטה בה", הוא סיפר לעובדים. "נדרשה הפעלת כוח של ממש מצד שתי הסדרניות כדי להתגבר על חברת הכנסת שהמשיכה להתפרע. תקיפה אלימה של עובד כנסת בכלל, קל וחומר סדרנית, היא בבחינת חציית קו אדום שמעולם לא נחצה עד כה".

דרמה בכנסת: ח"כ זועבי הוצאה בכוח מהמליאה

גם יו"ר ועד העובדים של הכנסת, חיים איובי, הביע זעם על תקיפת הסדרנית. במכתב ללנדאו הוא כתב כי "כאשר צפיתי בתמונות המקרה ששודרו בכל מהדורות החדשות נדהמתי מעוצמת האירוע. עובדי הכנסת ובפרט סדרני הכנסת עושים מלאכתם ברגישות רבה מול באי הבית ובפרט מול חברי הכנסת. אני פונה אליך ומבקש לדרוש את התנצלותה הפומבית של חברת הכנסת מול עובדת הכנסת שהותקפה. אם לא תהיה נכונות להתנצל פומבית, ועד עובדי הכנסת שוקל לנקוט אמצעים עד כדי הפסקת מתן שירותים לחברת הכנסת על ידי עובדי הכנסת".

לנדאו הצדיק את מחאת ועד העובדים והוסיף כי, "עובדי הכנסת יזכו למלוא הגיבוי, התמיכה וההגנה בעת מילוי תפקידם הציבורי כמשרתים בקודש, במקדשה של הדמוקרטיה".

זועבי: "יו"ר הכנסת חורג מסמכותו"

בשיחה עם וואלה! חדשות, ח"כ זועבי הודיעה כי בכוונתה להתנצל בפני הסדרנית. "לא עלה בדעתי ולא התכוונתי, וגם לא דחפתי את הסדרנית", הוסיפה. "היום, בראיון לרדיו ערבי, הם אמרו לי שרואים איך המאבטחים ניסו להוציא אותי בכוח ובאלימות. אבל הטענה היא לא נגד המאבטחים, הם עושים את המשימה שלהם. אני מתנצלת אם תנועה שלי התפרשה כאילו אני דוחפת אותה".

על פי גרסתה, "ניסיתי לחלץ עצמי מידי הסדרנית כי לא היה צורך שהיא תחזיק אותי בידיים. הוציאו שלושה חברי כנסת לפני ולא החזיקו אף אחד מהם. כאשר היו"ר קרא לי פעם שלישית, מיד עמדתי והתכוונתי לצאת. הייתי בדרך לצאת, וכבר מהשנייה הראשונה היא תפסה אותי מהידיים. כמובן שאני מתנצלת ואתנצל פומבית, כי אין לי דבר וחצי דבר עם המאבטחים".

"הבעיה שיש לי היא אווירת ההסתה בכנסת ואזכור השם שלי כל פעם גם כאשר מדובר בחוק פאשיסטי", היא ממשיכה. "כנראה שהמאבטחת מושפעת מהאווירה וניסתה במהירות להוציא אותי. אך אין לי כלום נגד המאבטחת, יש לי נגד אווירת ההסתה שמשתתף בה יו"ר הכנסת. מאז המשט הוא לא מפספס הזדמנות להגיב על דעותיי הפוליטיות בצורה שחורגת מסמכותו והא מנצל את תפקידו כדי לעשות לי דה לגיטימציה".

עוד באותו נושא:
פנייה ליועמ"ש: מנע את יציאתה מהארץ של ח"כ זועבי
ח"כ זועבי: "לא מתחרטת, אפליג שוב במשט לעזה"
פעילי ימין קראו לזועבי בבג"ץ: "לכי לקדאפי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully