וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במגרון מחכים לדחפורים: "מאבק נחוש נגד ההריסה"

יהושע בריינר

14.7.2011 / 12:35

פעילי ימין יקימו "עיר אוהלים" על מנת למנוע מהמדינה לקיים את ההתחייבות לפיה ייהרסו שלושה מבנים במאחז מגרון שבשומרון. "לא ניכנע למגמות פוליטיות ממדרשם של ברק וביניש"

הקרב על המאחז מתחמם: ימים ספורים לפני תום המועד שעליו התחייבה המדינה להרוס שלושה מבני קבע במגרון, נערכים פעילי ימין להחריף החל מהשבוע הבא את מאבקם נגד המהלך. הפעילים יקימו "עיר אוהלים" במאחז על מנת למנוע מהכוחות לבצע את הריסת שלושת המבנים, שלגביהם קבע משרד הביטחון כי הם ממוקמים על קרקע פלסטינית. בעקבות עתירה לבג"ץ שהגישה תנועת "יש דין", הודיעה המדינה כי היא מתחייבת להרוס את מבני הקבע בתוך 45 ימים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"השבוע הבא הינו שבוע מכריע לגורל המבנים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

כחלק מלקחי אירועי פינוי עמונה, הריסת מאחזים נעשית בדרך כלל במועד שאמור להפתיע את המתנחלים – דבר המונע מהם מלהגיע למקום. הפעם מתכוונים פעילי הימין לשהות במאחז, שבו מתגוררים כ-50 משפחות ולהמתין לכוחות שצפויים לבצע את ההריסה. 45 הימים שנקבעו למימוש ההריסה צפויים להסתיים ב-24 ביולי, אולם יומיים לאחר מכן, ב-26 ביולי, צפוי להתקיים בבית המשפט העליון דיון מכריע בעתירה שעוסקת בפינוי המאחז כולו. בשל כך ישנה הערכה שהמדינה תרצה להגיע לדיון לאחר שכבר ביצעה את הריסת המבנים עליה התחייבה.

איתי הראל, ממקימי מאחז מגרון, אמר כי "אין ספק שהשבוע הבא הינו שבוע מכריע לגורל המבנים. אנחנו פועלים במרץ ומנהלים מאבק ציבורי נחוש שבנוי בין היתר מטיעונים משפטיים ברורים שמצדיקים את עמדתנו. כל העתירה מקורה בשקרים. אין דורשים לקרקע ובוודאי שלא מדובר באדמות העותרים".

פעיל הימין מאיר ברטלר הבטיח כי מאות בני נוער יגיעו למאחז על מנת להיאבק במהלך ההריסה. לדבריו, "לא ייתכן שהבנייה במגרון תיאסר כפי שלא ייתכן שהבנייה בכל נקודה אחרת ביהודה ושומרון תיעצר. לא ניכנע למגמות פוליטיות מבית מדרשו של אהוד ברק ודורית ביניש. נמשיך לבנות ולהיאבק על זכותנו לגור בכל מקום בארץ ישראל".

בדיון האחרון בבג"ץ, התחייבה המדינה כי המאחז ייהרס ותושביו יועברו לשכונה חדשה שתוקם בהתנחלות אדם הסמוכה. עם זאת, תושבי מגרון כבר הודיעו שאין להסכם כל תוקף מבחינתם. כך או כך, המדינה התחייבה כבר בשנת 2008 על העתקת המאחז לאדם בתוך שלוש שנים, אולם בפועל בניית השכונה טרם החלה ועל כך דרש עו"ד מיכאל ספרד המייצג את תנועת "שלום עכשיו", שעתרה על פינוי המאחז כולו, לקיים דיון בנושא בבג"ץ. הדיון ייערך כאמור ימים ספורים לאחר המהלך המתוכנן של הריסת שלושה מבנים.

עוד באותו נושא:

המדינה הוציאה צווי הריסה לשלושה מבנים במגרון
לפני שלוש שנים: מחלוקת ביש"ע על עתיד ההתנחלות מגרון

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully