וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי: "מודאגים מהשלכות חוק החרם"

ניר יהב

14.7.2011 / 0:02

דובר שרת החוץ של האיחוד הבהיר כי בארגון חוששים מהשפעות החוק על חופש הביטוי בישראל. שר הכלכלה הפלסטיני: "ממשלת ישראל חצתה כל קו אדום אפשרי. נמשיך להחרים מוצרים מההתנחלויות"

האיחוד האירופי מודאג מההשלכות שיהיו לחוק החרם שחוקקה הכנסת על חופש הביטוי בישראל - כך אמר אמש (רביעי) דובר של שרת החוץ של האיחוד, קתרין אשטון. "האיחוד האירופי מכיר בזכותה של ישראל לחוקק את חוקיה, אך הוא אינו תומך בחרמות". הוא הוסיף כי "כחלק מהאמונה בערכי חופש הביטוי והדיבור שאנו חולקים עם ישראל, אנו מודאגים מההשפעה שתהיה לחוק החרם על אזרחים פרטיים וארגונים ישראליים שירצו להביע את דעתם בצורה לא אלימה".

בתגובה פלסטינית ראשונה לאישור החוק הבהיר שר הכלכלה הפלסטיני, ד"ר חסן אבו ליבדה, כי "הפלסטינים יחרימו את המוצרים של כל חברה ישראלית שתמלא אחר 'חוק החרם'". לדבריו, אישור החוק מעיד על כך שישראל מעוניינת בפתרון של מדינה אחת ולא בפתרון שתי המדינות, בכך שהוא מעיד על כוונתה של ישראל לספח את הגדה המערבית. "אם זה כה נוח לה, היא תמצא את עצמה מעורבת באפשרות הזו והיא יודעת מה המשמעות של זה", הוסיף.

"בהתנהלותה, מנסה ממשלת ישראל לקבוע עובדות בשטח ולמנוע הקמה של מדינה פלסטינית. הכיבוש טרם הסתיים, הרשות הפלסטינית נמצאת תחת כיבוש", הוסיף והבטיח כי הרשות הפלסטינית תשקיע כל מאמץ כדי לחשוף את קלונה של ישראל ולומר לקהילה הבינלאומית "כמה מסוכנת הכוונה הישראלית לספח את הגדה לישראל".

אבו ליבדה אמר עוד כי כל המדינות שחושבות שהשגת שלום יוביל לשקט במזרח התיכון "צריכות לראות מה קורה. ממשלת ישראל חצתה כל קו אדום אפשרי". הוא קרא עוד למגזר הפרטי בישראל לעשות את מה שטוב לאינטרסים שלו וכן לחברות הישראליות שלא למלא אחר החוק "הבלתי לגיטימי", כלשונו.

הוא סיכם באמרו כי כל פעילות שקשורה להתנחלויות אינה לגיטימית ואינה חוקית. "נמשיך להחרים מוצרים מההתנחלויות ולהפחית את מקורות ההכנסה שלהן", הבטיח. "לא ניתן שההתנחלויות יהיו בתוך הבתים והחיים של העם הפלסטיני".

עוד על חוק החרם:
ברוב של 47 מול 38: הכנסת אישרה את חוק החרם
נתניהו מגן על חוק החרם: "אסור להחרים את אחינו"
גוש שלום עתרה לבג"ץ: "חוק החרם - כתם שחור"

(עדכון ראשון: 23:02, 13.07.11)

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully