וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב עובדיה: "גם אשכנזים מתנגדים לאפליית הספרדיות"

מוטי לוי

13.7.2011 / 10:01

מנהיגה הרוחני של ש"ס אירח את שר החינוך וביקש ממנו לפעול למיגור אפליית תלמידות ספרדיות. הרב עובדיה אמר דברים שמנוגדים לאמירות שהשמיע מנהיג הזרם הליטאי, הרב אלישיב

לאחר שמנהיג הזרם החרדי-ליטאי, הרב יוסף שלום אלישיב, הביע את התנגדותו לוועדות השיבוץ העירוניות למניעת אפליית תלמידות ספרדיות במוסדות החינוך החרדיים העל-יסודיים והורה להוביל מחאה חריפה ולא לשתף איתן פעולה, נפגש הבוקר (רביעי) שר החינוך גדעון סער עם מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף ודן עמו בנושא.

הרב עובדיה ביקש משר החינוך לפעול למיגור אפליית תלמידות ספרדיות. "כל גדולי התורה, ספרדים ואשכנזים כאחד הם נגד האפליה הזאת", אמר עובדיה לסער, "אני מבקש ממך לפעול יחד עם ועדות הרבנים של הספרדים והאשכנזים להפסקת האפליה". סער מצדו הבטיח לרב לפעול בנושא באופן מידי, וציין אף כי "נדרשות אמות מידה שיאפשרו לדעת בבירור האם דחיית תלמידות מקבלה לבתי הספר החרדיים התיכוניים נובעת מרמתן הכללית או ממוצאן העדתי".

כותרות אחרונות בנושא אפליית הספרדיות במגזר החרדי:

הרב אלישיב: לא יחליטו עבורנו על השיבוץ בסמינרים
משרד החינוך יפקח על מניעת אפליה במוסדות חרדיים
אפליית הספרדיות: 3 תלמידות מירושלים ישבו שנה בבית

השר גדעון סער ואלי ישי בחוץ לביתו של הרב עובדיה יוסף, יוליל 2011. עומר מירון
השרים סער וישי בפתח ביתו של הרב עובדיה יוסף, הבוקר/עומר מירון

הרב אלישיב הורה כאמור אתמול שלא לשתף פעולה עם הוועדות העירוניות בפיקוח משרד החינוך שיזם מנכ"ל המשרד ד"ר שמשון שושני למיגור אפליית התלמידות הספרדיות. במהלך דיון דחוף שכינס בביתו בנושא, אמר הרב אלישיב כי "אנחנו לא נסכים שמשרד החינוך יחליט עבורנו מי תתקבל ומי לא תתקבל לסמינר". הוא אף ציין שהוא בעצמו הקים כבר ועדת רבנים לטיפול בנושא, מה שלטעמו מייתר את התערבות משרד החינוך. כמו כן, הוא קרא לנציגים החרדים בכנסת לפעול לביטול היוזמה והוסיף כי יש להוביל מחאה חריפה נגדה.

אתמול התייחס לנושא גם סגן שר החינוך, ח"כ מנחם אליעזר מוזס (יהדות התורה). בראיון לרדיו "קול חי" הגיב ח"כ מוזס להחלטת משרד החינוך להקים ועדות לשיבוץ תלמידות ספרדיות שלא התקבלו למוסדות העל יסודיים בחינוך החרדי. מוזס אמר כי אינו מתחייב שמשרד החינוך ימצא פתרון לשיבוץ כל התלמידות הספרדיות בסמינרים, נוכח התנגדות מנהלי הסמינרים. "אם יש 400 בנות כאלה אז צריך למצוא את הפתרון ואני מבין שלמנהלי הסמינרים יש אחריות והם מבינים במה מדובר. אבל שאני אתן התחייבות? אני לא נותן צ'קים ללא כיסוי", אמר מוזס.

לפניות לכתב: moti.levi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully