וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוש שלום עתרה לבג"ץ: "חוק החרם - כתם שחור"

געלד גרוסמן

12.7.2011 / 16:16

התנועה, בראשותו של ח"כ לשעבר אורי אבנרי, עתרה לבג"ץ בדרישה לבטל את החוק השנוי במחלוקת שאושר אתמול. "מדובר בחוק בלתי חוקתי ואנטי דמוקרטי שפוגע בזכויות יסוד"

יממה אחת בלבד לאחר שהכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את "חוק החרם", עתרה היום (שלישי) תנועת "גוש שלום", בראשותו של ח"כ לשעבר אורי אבנרי, לבג"ץ בדרישה לבטל את החוק השנוי במחלוקת. בעתירה, שהוגשה באמצעות עורכת הדין גבי לסקי, נטען כי מדובר בחוק "בלתי חוקתי ואנטי דמוקרטי שפוגע פגיעה קשה בזכות לחופש הביטוי, בזכות לשוויון ובזכות לחופש העיסוק, שהן זכויות יסוד במדינת ישראל".

עוד על אישור "חוק החרם":
חוק החרם מסוקר בעולם: ”מנטליות מצור ישראלית”
דן מרידור נגד חוק החרם: ”עוזר לדה-לגיטימציה”
משפטנים על חוק החרם: ”על בג”ץ לפסול אותו”

גוש שלום, שהייתה הראשונה להגיש חרם על מוצרי ההתנחלויות עוד בתחילת שנות ה-90, טוענת כי מדובר בחוק שלא נועד לתכלית ראויה, אלא נועד להלך אימה על צד מסוים של המפה הפוליטית. "חוק החרם הוא כתם שחור על ספר החוקים של מדינת ישראל", אמר אבנרי, "כולי תקווה כי בג"ץ יכריע כנגדו ויציל את מה שנותר מהדמוקרטיה הישראלית".

"הטלת חרם היא כלי מחאה לגיטימי ודמוקרטי"

עוד נטען בעתירה, כי החוק פוגע בחוק יסוד חוק כבוד האדם וחירותו וחוק יסוד חופש העיסוק. לטענת העותרים, האמצעי של הטלת חרם הינו "כלי מחאה לגיטימי ודמוקרטי מהמעלה הראשונה וחלק בלתי נפרד מהשיח במדינה דמוקרטית", ולכן הטלת מגבלות על אלו הקוראים לחרם הינה פגיעה ישירה בחופש הביטוי. כמו כן, לדבריהם, בישראל ובעולם כולו ציבורים ומגזרים שונים מטילים חמרות על גופים מסוימים, כמו החרם על הקוטג' או החרם שהפעילו החרדים על רשת AM:PM.

עוד בנושא:
דעה: התומכים בחוק החרם לא מבינים בדמוקרטיה
ארגוני זכויות אדם יעתרו: חוק החרם - צעד בדרך לגיהנום
הפגנה בת”א: ”אני מחרים התנחלויות, תעצרו אותי”

לטענת העותרים, "העובדה שהחוק מנוסח נגד הקריאה לחרם ולא חרם בפועל מספקת להגשת תביעה". עוד נטען, כי החוק, כפי שחוקק, מצביע באופן ברור כי מטרתו למנוע מכל מי שמתנגד למדיניות ישראל בשטחים לקרוא להחרמת מדינה או החרמת התנחלויות - ולא לכל סוגי החרמות האחרים. נטען גם, כי הסעיף שקובע שניתן למנוע ממי שקורא לחרם להשתתף במכרז ציבורי מהווה פגיעה קשה בחופש העיסוק. "כך לדוגמא, שחקן שחותם על עצומה שלא להשתתף בהצגות במרכז התרבות החדש המוקם בקריית ארבע, לא יוכל להתמודד על ניהול מועצת התרבות של עירו", נכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully