וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ': "אי אפשר להחזיק שוטרים ב-5,000 ש"ח

פנחס וולף

12.7.2011 / 13:20

בדיון בוועדת הכספים על שכרם של השוטרים, דרש השר לביטחון פנים להעלות את משכורתם, ואמר כי ייפעל להקמת ועד לשוטרים וסוהרים. "אשבור את הכלים, כנראה שאין דרך אחרת"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

"באתי לזעוק בשמם של השוטרים", כך אמר היום (שלישי) השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', בדיון שנערך בוועדת הכספים של הכנסת על שכרם של השוטרים. "אחוז גבוה של שוטרים עוזבים אותנו. אנשים לא מגיעים ללשכות הגיוס של המשטרה, זה לא מקצוע אטרקטיבי". אהרונוביץ' הוסיף וסיפר כי שכר של שוטר מתחיל עומד על כ-5,000 שקלים, ודרישתו היא להעלות אותו ל-7,000 שקלים, "על מנת שנגייס שוטרים טובים ונצליח לעמוד באתגרים".

אהרונוביץ' זעם על הסכמת האוצר להוסיף עשרה אחוזים בלבד לשכר השוטרים. "אני מתבייש ומלא אכזבות", אמר, "לא ייתכן שהאוצר יכרוך נושא בנושא, ולא יסכים לפתור את בעיית שכר השוטרים המתחילים. בסך הכל ביקשנו תוספת לא גדולה. אתמוך בהקמת ועד לשוטרים וסוהרים. אשבור את הכלים - כנראה שאין דרך אחרת".

"המסר של הממשלה: אנשים טובים, אל תבואו למשטרה"

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אמר בדיון כי "בכל מדינה מתוקנת השוטרים נושאים בעול בלתי רגיל בכל תחומי החיים, ומהווים גורם מאוד מרכזי. חלק מהשאלה היא האם יבואו שוטרים טובים למשטרה, או שיבואו שוטרים פחות טובים, זה השכר - אם השוטרים משתכרים שכר נמוך שאי אפשר לחיות איתו, אז אנשים טובים לא יבואו, והמשמעות של העניין היא שהחברה והממשלה בישראל אומרות - אנשים טובים, אל תבואו למשטרה".

"אנחנו מזה שלושה חודשים במשא ומתן עם משרד האוצר", הוסיף יעקב גנות, מנכ"ל המשרד לביטחון פנים, "אין לשוטרים כלום, וזה המצב. באילת לדוגמא, התפטרו שישה שוטרים, והלכו לעבוד באבטחה, ובבאר שבע התפטרו לאחרונה 17 שוטרים. אנחנו מדברים על זה כל הזמן, וכרגע עוסקים בשלב הראשון של שוטר מתחיל. אחר כך יש לטפל גם בשכרם של השוטרים והסוהרים בכלל".

לפניות לכתב:
pinhas_wolf@gmail.com

עוד בנושא:
אהרונוביץ' זועם על דרישת ברק לקיצוצים במשטרה
דעה: משטרת ישראל- דרושה מהפיכה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully