וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב אלישיב: לא יחליטו עבורנו על השיבוץ בסמינרים

מוטי לוי

12.7.2011 / 14:50

הפוסק החרדי הודיע כי יוביל מחאה חריפה נגד כוונת משרד החינוך לכנס ועדות עירוניות בפיקוח המשרד על מנת לוודא שיבוצן של תלמידות ספרדיות בבתיה"ס החרדים

בדרך ל"פרשת עמנואל 2"? הרב יוסף שלום אלישיב הורה בצהריים (שלישי) לא לשתף פעולה עם הוועדות העירוניות בפיקוח משרד החינוך שיזם מנכ"ל המשרד ד"ר שמשון שושני למיגור אפליית התלמידות הספרדיות בבתי הספר החרדים העל-יסודיים. במהלך דיון דחוף שכינס בביתו בנושא, כינה הרב אלישיב את הוועדות כ"תוהו ובוהו" והוסיף כי "אנחנו לא נסכים שמשרד החינוך יחליט עבורנו מי תתקבל ומי לא תתקבל לסמינר".

הוא אף ציין שהוא בעצמו הקים כבר ועדת רבנים לטיפול בנושא, מה שלטעמו מייתר את התערבות משרד החינוך. כמו כן, הוא קרא לנציגים החרדים בכנסת לפעול לביטול היוזמה והוסיף כי יש להוביל מחאה חריפה נגדה.

עוד בנושא האפליה במגזר החרדי:
משרד החינוך יפקח על מניעת אפליה במוסדות חרדיים
אפליית הספרדיות: 3 תלמידות מירושלים ישבו שנה בבית
הרב שמואל אליהו: ”הפרקליטות היא מקור לאפליה”

בתוך כך, נפגש הבוקר סגן ראש עיריית ירושלים, יצחק פינדרוס, עם הפוסק החרדי הבכיר בביתו בירושלים. הוא דיווח לרב על מכתבו של מנכ"ל משרד החינוך. עם היוודע הדבר, זימן אליו הרב את חברי ועדת הרבנים אותם מינה לפני מספר שנים לטיפול בנושא בכדי לקבל מהם דיווח על מצב הדברים מבחינתם.

במרכז הפרשה, שפורסמה בוואלה! חדשות בסוף השבוע שעבר, 136 בנות בגילאי תיכון בירושלים, רובן ככולן ספרדיות, שאמורות לעלות בעוד כחודש וחצי לתיכון ועדיין לא שובצו בסמינרים החרדיים בעיר. במכתב ששלח מנכ"ל משרד החינוך למנהלי בתי הספר, שהתפרסם באתר החרדי 'כיכר השבת', הזכיר שושני את הטענות על אפליה בקבלת ספרדיות שהובילה למצב זה. "הטענות הנשמעות לאחר מועד הרישום הן כי תלמידות רבות לא שובצו על רקע חשש לאפליה, במיוחד על רקע עדתי", כתב.

הרכב הוועדות שמבקש שושני להקים יהיה בנוי ממנהל מחלקת החינוך של הרשות המקומית, רב אשכנזי, רב ספרדי, קצין ביקור סדיר, וכאמור, מפקח של משרד החינוך. כמו כן, דורש שושני מראשי העיריות להעביר אליו דו"ח ובו פירוט על מצב שיבוץ התלמידות החרדיות בעירו עד לסוף החודש.

לפניות לכתב: moti.levi@walla.com

עדכון ראשון: 13:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully