וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החינוך יפקח על מניעת אפליה במוסדות חרדיים

מוטי לוי

12.7.2011 / 9:12

לאחר האיומים בעתירות נוספות לבג"ץ בנושא אפליית התלמידות הספרדיות שעדיין נמשכת, הורה מנכ"ל משרד החינוך להקים ועדות עירוניות לשיבוץ התלמידות לתיכונים שיפוקחו על ידי המשרד

נכנסו ללחץ? מנכ"ל משרד החינוך, ד"ר שמשון שושני, שלח אתמול (שני) מכתבים לראשי רשויות מקומיות בערים חרדיות, בהם הוא מבקש להקים מיידית ועדות עירוניות שיעסקו בשיבוץ תלמידות ספרדיות למוסדות חינוך חרדיים על-יסודיים עליהן יפקחו נציגי משרד החינוך.

מכתבו של שושני מגיע על רקע איומיו של עורך הדין יואב ללום, העומד בראש עמותת 'נוער כהלכה', ומי שחשף את פרשת האפליה בעמנואל, להגיש בשבועות הקרובים עתירה לבג"ץ נגד אפליה בקבלת ספרדיות בתיכונים החרדיים.

עוד על אפליית התלמידות הספרדיות:
אפליית הספרדיות: 3 תלמידות מירושלים ישבו שנה בבית
שנה לבג"ץ עמנואל: הפרשה שהסעירה הציבור החרדי
אפליה גם בי-ם? "לא מקבלים תלמידות ספרדיות"

רבבות חרדים מפגינים בירושלים כנגד החלטה לאסור את הורי התלמידות מעמנואל- יוני 2010. עומר מירון
נושא אפליית הספרדיות יחזור לבג"ץ? הפגנת החרדים נגד מעצר ההורים מעמנואל/עומר מירון

כפי שפורסם בוואלה! חדשות בסוף השבוע שעבר, 136 בנות בגילאי תיכון בירושלים, רובן ככולן ספרדיות, שאמורות לעלות בעוד כחודש וחצי לתיכון עדיין לא שובצו בסמינרים החרדיים בעיר. במכתבו, המתפרסם באתר החרדי 'כיכר השבת', הזכיר ד"ר שושני את הטענות על אפליה בקבלת ספרדיות שהובילה למצב זה. "הטענות הנשמעות לאחר מועד הרישום הן כי תלמידות רבות לא שובצו על רקע חשש לאפליה, במיוחד על רקע עדתי", כתב.

הרכב הוועדות שמבקש שושני להקים יהיה בנוי ממנהל מחלקת החינוך של הרשות המקומית, רב אשכנזי, רב ספרדי, קצין ביקור סדיר, וכאמור, מפקח של משרד החינוך. כמו כן, דורש שושני מראשי העיריות להעביר אליו דו"ח ובו פירוט על מצב שיבוץ התלמידות החרדיות בעירו עד לסוף החודש.

בנוסף למכתבו של שושני, יצא בשבועות האחרונים מכתב מטעם מנהלי התיכונים החרדיים למשרד החינוך, בו הם מתחייבים בפני המשרד שלא לקיים יותר אפליה במוסדותיהם. במכתב נאמר כי "מנהלי הסמינרים מתנגדים לכל אפליה, מכל סוג שהיא, לרבות אפליה על רקע עדתי (...) נוכח האמור לעיל, לא יעשה כל שימוש בפרטים הקשורים למוצא ו/או עדה של התלמידה המועמדת לקבלה".

"מעט מדי, מאוחר מדי"

כזכור, לפני כחודשיים פורסם דו"ח מבקר המדינה לשנת 2011 המותח ביקורת חריפה על משרד החינוך ועל הרשויות המקומיות בעקבות קיומם של כשלים חמורים בהליכי הרישום והקבלה של תלמידות חרדיות לבתי הספר העל-יסודיים. דו"ח מבקר המדינה קבע גם כי בתיכונים החרדיים קיימות מכסות מגבילות של 30% בקבלת תלמידות ממוצא ספרדי.

עורך הדין ללום מסר בתגובה למכתב המנכ"ל, כי הוא "מברך על כך שלאחר עשרות שנים של אפליה במוסדות החינוך החרדיים, משרד החינוך מתחיל לעשות סדר בנושא. עם זאת, הצעד הנוכחי הוא מעט מדי ומאוחר מדי. על משרד החינוך לבטל את הרישום כליל בהיות והוא בנוי על מכסות מגבילות ומפלות לספרדיות".

לפניות לכתב: moti.levi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully