וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל ביתנו נגד שטייניץ: "לא מתפקד כמו שצריך"

צבי זרחיה

11.7.2011 / 10:37

לבקשתה של ח"כ פאינה קירשנבאום, תקיים סיעת ישראל ביתנו דיון על המדיניות הכלכלית של האוצר. "שטייניץ לא מטפל בבעיות האקוטיות של מדינת ישראל. אני לא רואה שהוא דואג לאזרחים"

"אני לא קוראת לשר האוצר להתפטר אבל אני חושבת שהוא לא מתפקד כמו שצריך", טענה הבוקר מנכ"ל מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ פאינה קירשנבאום. לדבריה, "שטייניץ לא מטפל בבעיות האקוטיות של מדינת ישראל - כמו ההתייקרויות ושחיקת המעמד הבינוני".

"שר האוצר יובל שטייניץ לא מתפקד כמו שצריך. הוא לא מטפל בבעיות האקוטיות של מדינת ישראל כמו ההתייקרויות ושחיקת המעמד הבינוני. עליית מחירי הקוטג' היא רק סממן למה שקורה במשק", כך טענה הבוקר מנכ"ל מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ פאינה קירשנבאום.

לבקשתה של קירשנבאום תקיים בצהריים סיעת ישראל ביתנו דיון בתפקודו של שר האוצר ובניהול המדיניות הכלכלית על ידו. קירשנבאום המשמשת כחברה בוועדת הכספים טענה כי "אני לא קוראת לו להתפטר אבל אני חושבת שבסופו של דבר הוא לא עושה את התפקיד שלו כמו שצריך".

"כמה עוד אפשר לחלוב את האזרח הקטן?"

לדבריה, "בארץ יש כשל. המוצרים בארץ עולים פי כמה יותר יקר מאשר במדינות אירופה כי יש כשלי שוק. בכל תחום ותחום יש ריכוזיות ואין תחרותיות. לא ייתכן שאייפקס מקבלת הטבות המס מהמדינה, והן לא מגולגלות בסופו של דבר לצרכן. שר האוצר היה צריך לקרוא לזהבית כהן ולבדוק עמה איך זה מתבטא בהורדת המחיר לצרכן".

"שר האוצר לא רק מגלגל מסים לתושבים, אלא עליו גם לדאוג לתושבים. אני לא רואה שהוא דואג לאזרחים. אני רואה את השכבה הסוציו-אקונומית הבינונית נשחקת והכל קורס. כמה עוד אפשר לחלוב את האזרח הקטן".

קירשנבאום גם מותחת ביקורת על הכוונה להעלאת גיל הפרישה לנשים ל-67. היא מציינת כי הוועדה הציבורית שמונתה לעניין בראשות אודי ניסן "סימנה מטרה" עוד לפני שהגישה את הדו"ח הסופי.

ישראל ביתנו אינה שוקלת בשלב זה פרישה מהקואליציה, אבל הביקורת הממוקדת נגד שר האוצר מהווה תחילתו של קו אגרסיבי של הסיעה נגד שטייניץ. קו זה מתווסף למחאתו של יו"ר ש"ס, שר הפנים אלי ישי, שמתח אתמול בקורת חריפה על מדיניותה הכלכלית של הממשלה.

ישי אמר כי "עדיף להיות להיות מובילים מאשר מובלים, לאחר עוד גלי מחאה כמו בסיפור הקוטג'. מחובתנו לנקוט מהלך בלימה לצונאמי הכלכלי. אם הממשלה לא תוביל את זה - הפייסבוק יוביל אותנו. על הממשלה לתת תשובות ליוקר המחייה הגובר ולא רק למחיר הקוטג'. הורים צעירים עדיין צריכים להחליף חיתול לילד ולמרוח לו גבינה על פרוסת לחם. והדבר הזה הופך להיות קשה מיום ליום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully