וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחות בליכוד: אלקין יעלה להצבעה את "חוק החרם"

פנחס וולף

11.7.2011 / 10:30

בתמיכתו של רה"מ, יעלה ח"כ אלקין לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק המאפשרת לתבוע אדם שייזום חרם על גוף ישראלי בשל מיקומו הגאוגרפי. עם זאת יו"ר הכנסת עדיין עשוי לטרפד את המהלך

למרות התהפוכות וההתנגדויות להצעה, החליט יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת זאב אלקין (ליכוד) להעלות הבוקר (שני) בכל זאת את הצעת "חוק החרם" להצבעה בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת. זאת לאחר שקיבל את תמיכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו למהלך. ההכרעה בנושא תתקבל בשעה 12:00 בישיבת נשיאות הכנסת, בתום פגישה שיערכו בנושא אלקין והיועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד אייל ינון. עם זאת, יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, שקיים במהלך הבוקר פגישות עם מזכיר הממשלה, צבי האוזר ועם עו"ד ינון, יוכל להורות שלא להעלות את החוק להצבעה. על פי ההצעה, אדם שייזום חרם על גוף ישראלי בגלל מיקומו הגיאוגרפי יהיה צפוי לתביעה על ידי מי שרואה את עצמו כנפגע מכך, ללא צורך להוכיח נזק.

עוד על הצעת חוק החרם:
נתניהו: תומך ב"חוק החרם", אין מניעה לקיים ההצבעה
יועבר למליאה: חוק להחרמת מחרימי המתנחלים
הכנסת תדון ב"חוק החרם": "פגיעה אנושה בדמוקרטיה"

אלקין אמר הבוקר לוואלה! חדשות כי "לאורך כל הדרך אמרנו שצריך לקבל הכרעה דמוקרטית בכנסת. אני מעריך שהערב יימצא רוב מוצק בעד החוק, משום שזהו חוק מאוד הגיוני וציוני. לאחר האישור של הכנסת, תשמר לנו זכות מוסרית לפנות לידידנו בעולם כדי שיגנו על ישראל מפני חרמות".

בתוך כך, יקיימו היום כל סיעות האופוזיציה בכנסת, למעט האיחוד הלאומי, מסיבת עיתונאים בה יצהירו על התנגדות חריפה להצעת החוק. בימים האחרונים פועלות סיעות האופוזיציה יחדיו לטובת גיוס כל חברי הכנסת מטעמן להצבעה נגד הצעת החוק בקריאה השנייה והשלישית בעניינה.

ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה) הביע אתמול את התנגדותו להצעת החוק ואמר כי "לאור הדברים המשמעותיים שצפויים להיכלל בחוות הדעת, לא סביר לקיים את ההצבעה מחר ויש להעניק לחברי הכנסת זמן נוסף ללימוד ההשלכות המשפטיות והמדיניות של חוות דעתו של היועץ המשפטי. אני דורש מיו"ר הקואליציה להשעות לאלתר את קידום החוק, עד לליבון ההיבטים החוקתיים של ההצעה".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully