וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה וליאור קצב נחקרו בחשד למעורבות בהטרדת עד

איילה חננאל וגלעד גרוסמן

11.7.2011 / 12:01

במשטרה חושדים כי שני חוקרים פרטיים שנשכרו ע"י בני משפחתו של הנשיא לשעבר, נשלחו להשיג מידע מפליל על אחת המתלוננות נגדו ובמהלך חקירתם הטרידו אותה. החוקרים נשלחו למעצר בית

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: טל רזניק)

בית משפט השלום בראשון לציון התיר הבוקר (ראשון) לפרסם כי הנשיא לשעבר משה קצב ואחיו ליאור נחקרו אתמול במשרדי יאח"ה תחת אזהרה בחשד למעורבות בפרשת הטרדת העדים שנחשפה לאחרונה. השניים נחקרו בחשד ששלחו שני חוקרים פרטיים להשיג מידע מפליל על אחת המתלוננות במשפטו של קצב ובמהלך החקירה הטרידו אותה ופגעו בפרטיותה. כמו כן, המשטרה חושדת כי גם שניים מבניו של קצב מעורבים בפרשה.

שני החוקרים ממשרד חקירות בינלאומי נעצרו בשבוע שעבר בחשד להטרדת עדה במשפטו של נשיא המדינה לשעבר. ביחידה הארצית לחקירות הונאה חושדים כי החוקרים הפרטיים נשכרו לאחר הרשעתו של קצב ובטרם הגשת הערעור, וניסו ליצור קשר עם אחת מהמתלוננות בניסיון להשפיע על המשפט לטובתו של קצב. על פי החשד, השניים נשכרו על ידי גורם במשפחת קצב, ובמהלך ניסיונם למצוא מידע מפליל על המתלוננת הם ביצעו את העבירות. החשודים שוחררו הלילה למעצר בית מלא, זאת למרות שהבוקר הם היו אמורים להתייצב לדיון בבית המשפט.

עוד על משפט קצב:
פרקליטי קצב בערעור: "לא היה לו סיכוי למשפט צדק"
קצב יערער על פסק הדין והעונש שנגזר עליו
פרקליטי קצב: מהראיות עולים יחסים רומנטיים בהסכמה

נשיא המדינה לשעבר משה קצב בכניסה לבית המשפט לקראת הקראת גזר דינו,  מרץ 2011. AP
המשטרה חושדת כי גם שניים מבניו של קצב מעורבים בפרשה. הנשיא לשעבר קצב/AP

על פי החשד, אחד החוקרים התחזה לבמאי, פנה אל אחד העדים המרכזיים במשפט, טען בפניו שהוא עושה סרט על הפרשה וניסה להוציא ממנו רקע על מעורבים אחרים. כמו כן, הוא יצר קשר עם בעלה של אחת המתלוננות. עורך הדין אלון רפפורט שמייצג את אחד החשודים מטעם הסנגוריה הציבורית אמר כי הלקוח שלו לא עבר שום עבירה פלילית ונראה לו כי מדובר בתיק שנופח מעבר למידותיו רק בשל היותו קשור לפרשת קצב. הוא הבהיר כי השניים בשום מקרה לא ניסו לסחוט את אחד העדים, לא הציעו להם כסף תמורת שינוי העדות ולא הפעילו עליהם שום לחצים.

עורך הדין רונן רוזנבלום, המייצג את החשוד השני, אמר כי "מרשי נשכר על פי חוק על ידי אותה משפחה. הועברה אליו בקשה לביצוע חקירה פרטית מגורם מסויים במשפחת קצב, חקירה שתתמקד נגד אותם עדים במשפט. ככל שידוע לי, הוא נפגש עם קצב עצמו ומשפחתו. הלקוח שלי עשה חקירה לצורך הגנה של נאשם, והדבר לגיטימי ובהתאם לחוק. הוא לא נפגש עם אף עד, אלא הפעיל חוקרים ממשרדו ועשה את עבודתו אך ורק על פי החוק. במהלך החקירה אף עלתה השאלה האם לא ראוי לחקור את מזמני העבודה, קרי אותם גורמים ממשפחת קצב ועד היום טרם ברור אם יש כוונה לחקור את אותם גורמים או האם כבר נחקרו".

החשוד נעצר לפני חמישה ימים ומיוחסים לו חשדות של התחזות לאחר, קבלת דבר במרמה, הטרדת עד, קשירת קשר לביצוע פשע ופגיעה בפרטיות. כמו כן, השניים חשודים שהקליטו מספר עדים במהלך החקירה שלהם. לוואלה! חדשות נודע כי השניים שיתפו פעולה בחקירתם וטענו שקיבלו את הזמנת העבודה מבני משפחתו של קצב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
על פי החשד, אחד החשודים התחזה לבמאי סרטים וניסה כך להשיג מידע מאחד העדים בפרשה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עו"ד פלדמן, אמר כי אכן נשכרו חוקרים פרטיים במטרה להגיע אל מספר עדים, בהם עדה שהמשטרה טענה שלא הצליחה להגיע אליה ועדה נוספת שהתביעה ויתרה עליה, וזאת במטרה לשמוע את גרסתן שלא הוצגה בבית המשפט. לדבריו, קצב עצמו לא היה מעורב בעניין, וההסכם נערך בין החוקרים לבין בני משפחתו של הנשיא לשעבר. "בהסכם נאמר במפורש שעל החוקרים לפעול אך ורק על פי החוק. אם החוקרים עברו גבול כלשהוא אין לנו מושג, אבל אם כן זה נעשה בבירור נגד דעתם של בני משפחת קצב", אמר.

פלדמן הוסיף עוד כי "חשוב להדגיש כי המשפט היה רווי הדחת עדים. א' ממשרד התיירות שוחחה עם ידידה הקרוב ירון ארמוזה ועם חברת הכנסת שלי יחימוביץ' בתקופה שבה נחקרה במשטרה, וזאת לאחר שהוזהרה לא לדבר עם אף אחד בנושא. עכשיו המשטרה טוענת שאנחנו משבשים את החקירה. כשאנחנו התלוננו נגד שלי יחימוביץ' שהיא משפיעה על העדה המרכזית לא התייחסו לזה. זה מהלך מוגזם ומנופח שכל מטרתו להכפיש את משה קצב, שלא היה מעורב בכלל בפרשה. מה שברור זה שהמשטרה, שלא נקפה אצבע על השיבושים במהלך החקירה, עושה מזה עכשיו עניין גדול".

יש לציין כי העונש המרבי על עבירה של הטרדת עד הינו חמש שנות מאסר, ואילו העונש המרבי בעבירה של הדחה בחקירה עומד על שבע שנות מאסר.

בסוף החודש שעבר הגישו פרקליטיו של נשיא המדינה לשעבר לבית המשפט העליון את מסמך עיקרי טיעונו של קצב בערעור על הרשעתו בשני מקרי אונס. הפרקליטים, עורכי הדין אביגדור פלדמן, ציון אמיר, אבי לביא ומיקי חובה, ציינו במסמך, כי "בית המשפט המחוזי פתח לתביעה פתח כגודלו של סכר שבו זרמו ראיות לא קבילות וזיהמו את המשפט, שממילא סבל מזיהום חיצוני יותר מכל משפט שאי פעם נדון בישראל".

לפניות לכתבת: plilimm@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully