וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: תומך ב"חוק החרם", אין מניעה לקיים ההצבעה

פנחס וולף

11.7.2011 / 0:31

ההודעה הרשמית התקבלה בניגוד להשערות שהועלו כי רה"מ יבקש עיכוב. ההחלטה התקבלה לאחר התייעצות שנתניהו קיים בנושא. ההצבעה עשויה להידחות במידה ויו"ר הכנסת ימצא בה קשיים חוקתיים

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יותם בן-דוד)

לשכת ראש הממשלה הודיעה הלילה (שני) באופן רשמי ליו"ר הקואליציה ח"כ זאב אלקין שמבחינת ראש הממשלה אין שום מניעה להביא היום את חוק החרם לאישור במליאת הכנסת וכי הממשלה תומכת בהצעת החוק. על פי ההצעה, אדם שייזום חרם על גוף ישראלי בגלל מיקומו הגיאוגרפי יהיה צפוי לתביעה על ידי מי שרואה את עצמו כנפגע מכך, ללא צורך להוכיח נזק. ההחלטה של ראש הממשלה התקבלה לאחר התלבטות בנושא והתייעצות שהוא קיים בעניין. ההחלטה ניתנה בניגוד להשערות שהועלו במהלך הערב ולפיהן ראש הממשלה ידרוש מאלקין שלא להעלות את הצעת החוק.

בתוך כך, נוכח רגישותו של החוק והשלכותיו החוקתיות והמדיניות, יו"ר הכנסת ראובן ריבלין, החליט אמש לאפשר ליועץ המשפטי של הכנסת, אייל ינון, להביע את עמדתו היום בפני נשיאות הכנסת ולקיים דיון הנושא במהלך הישיבה. מלשכתו של ריבלין נמסר, כי "אם היועץ המשפטי יצביע על קשיים חוקתיים מהותיים בהצעה, ריבלין ישקול את דחיית העלאת ההצעה לדיון במליאה לשם התייעצות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, עם שר המשפטים יעקב נאמן, ועם יו"ר הקואליציה ויוזם ההצעה, ח"כ זאב אלקין".

עם זאת, ח"כ אלקין שוקל לדחות את ההצבעה על החוק בשבוע, דווקא בשל שיקולים טכניים, לדבריו. בתוך כך העביר ינון לאלקין טיוטת חוות דעת בעניין החוק, לאור פנייתו של ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה). דובר הכנסת, יותם יקיר, פרסם הערב הבהרה בנוגע לדיווח על דברים שנכתבו, לכאורה, בחוות הדעת של ינון. לדברי יקיר, "חבר הכנסת יוחנן פלסנר פנה אחר הצהרים ליועץ המשפטי לכנסת בבקשה למתן חוות דעת אודות חוקתיות הצעת חוק החרם. היועץ המשפטי גיבש טיוטת תשובה, אולם זו טרם הופצה וטרם נמסרה לפונה בשל בקשתו של ח"כ אלקין, יוזם הצעת החוק, לעכבה עד הבוקר במטרה לבוא בדברים בעניין זה עם היועץ המשפטי לכנסת".

עוד בנושא "חוק החרם":
הכנסת תדון ב”חוק החרם”: ”פגיעה אנושה בדמוקרטיה”
דעה: חוק החרם - הזכות להגן על עצמנו
מאיר ויזלטיר ורונה קינן בקמפיין נגד ”חוק החרם”

ח"כ פלסנר: "להשעות את קידום החוק"

ח"כ פלסנר אמר כי "לאור הדברים המשמעותיים שצפויים להיכלל בחוות הדעת, לא סביר לקיים את ההצבעה מחר ויש להעניק לחברי הכנסת זמן נוסף ללימוד ההשלכות המשפטיות והמדיניות של חוות דעתו של היועץ המשפטי. אני דורש מיו"ר הקואליציה להשעות לאלתר את קידום החוק עד לליבון ההיבטים החוקתיים של ההצעה".

בתוך כך, יקיימו היום כל סיעות האופוזיציה בכנסת, למעט האיחוד הלאומי, מסיבת עיתונאים שבה יצהירו על התנגדות חריפה להצעת חוק הגנת ההתנחלויות (חוק החרם). בימים האחרונים פועלת האופוזיציה בשיתוף פעולה לגיוס כל חברי הכנסת מטעמה להצבעה בקריאה שנייה ושלישית של הצעת החוק.

כמו כן, המטה הלאומי בליכוד, בראשות שבח שטרן ונתן אנגלסמן, ערך סקר טלפוני בקרב מתפקדי המפלגה בעניין התמיכה בהצעת החוק. שטרן סיפר לוואלה! חדשות כי ההודעה הטלפונית של הסקר נשלחה לכ-60 אלף מתפקדים ו-32 אלף מתוכם השיבו, כאשר 90% תמכו בהצעת החוק, באופן לא מפתיע. לדבריו, "מטרת הסקר הייתה להראות לחברי הכנסת מהליכוד שיש תמיכה מאוד רחבה לחוק משום שהחוק עושה צדק. לא יעלה על הדעת שבארצות הברית יש חוק נגד חרם על ישראל, ובישראל אין חוק כזה". התוצאות נשלחו לשרים ולחברי הכנסת מטעם הליכוד.

(עדכון ראשון: 23:11, 10.07.11)

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully