וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח במצרים: מעצר 'המרגל הישראלי' הוארך ב-15 יום

על פי גורם משפטי במדינה הישראלי, אילן גרפל, יוסיף להישאר במעצר. באחרונה דווח כי גרפל עשוי להשתחרר בקרוב, אך מאוחר יותר דווח כי מצרים דחתה פניות אמריקאיות רמות דרג לשחרורו

התובע הציבורי במצרים האריך אתמול (שבת) ב-15 ימים את מעצרו של הישראלי הנאשם בריגול, אילן גרפל – כך דיווח מקור משפטי במדינה לסוכנות הידיעות הצרפתית. לולא החלטת בית המשפט היום, היה אמור להשתחרר גרפל ממעצר ביום שני הקרוב. גרפל, שנעצר בחודש שעבר, חשוד כי הופעל על ידי המוסד הישראלי לטובת הצתת מחאה וכאוס במצרים, במהלך ההתקוממות ההמונית במדינה שהביאה להדחתו של נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק.

עוד על מעצרו של אילן גרפל:
דיווח: מצרים סירבה לבקשת ארה”ב לשחרר את גרפל
דיווח: מעצרו של אילן גרפל הוארך ב-15 יום
”יועצו של נתניהו הגיע לקהיר לדון בשחרור גרפל”
דיווח במצרים: "קצין ישראלי נעצר בחשד לריגול"

בשבוע שעבר דיווח העיתון המצרי "אל-אהרם" כי המועצה הצבאית העליונה במצרים דחתה בקשה אמריקאית לשחרורו של הישראלי. דחיית הבקשה סתרה הערכות קיימות בישראל באשר לשחרורו הקרב. לפי הדיווח, סגן ראש המועצה, סמי ענאן, טען בפני האמריקאים כי אין באפשרותו להתערב בשיקולים משפטיים המתנהלים במדינה. לפי דיווח נוסף בכלי התקשורת המקומיים, שר ההגנה האמריקאי, רוברט גייטס, פנה אף הוא למועצה הצבאית המצרית. הוא שוחח עם העומד בראשה – שליט המדינה בפועל, מוחמד חוסיין טנטאווי, ואמר לו כי אם גרפל לא ישוחרר, הדבר עלול לפגוע ביחסים בין המדינות. עוד דווח כי גם ראש המטות המשולבים של הצבא האמריקאי, מייקל מאלן, פנה בנושא לשלטונות המצרים, אך אלה דחו את בקשתו.

מספר ימים לפני הארכת מעצרו הקודמת של גרפל ביוני, דיווחו כלי התקשורת במצרים כי יצחק מולכו, יועצו של ראש הממשלה נתניהו, נסע לקהיר ודן עם בכירים מצרים בנושא שחרורו. עם זאת, לא דווח במצרים מה הציע מולכו בתמורה לשחרורו. בלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס באופן מפורש לדיווח המצרי. יצוין כי מיד לאחר מעצרו הכחישו בישראל כי גרפל עבד במצרים במשימה מטעם מערכת הביטחון.

(עדכון ראשון: 17:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully