וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראא'ד סלאח: "ישראל עומדת מאחורי מעצרי"

ניר יהב

9.7.2011 / 0:02

ח"כ טלב א-סנע ביקר את סלאח שנמצא במעצר בבריטניה בשל סירובו לגירוש מהמדינה. ח"כ א-סנע אמר בתום הפגישה כי מצב רוחו של סלאח מרומם. בית המשפט קיים דיון ראשון בעניינו

"ישראל עומדת מאחורי מעצרי בבריטניה" – כך אמר אתמול(שישי) ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, השייח' ראא'ד סלאח, העצור בבית הכלא בבריטניה, בשל סירובו להיות מגורש מהמדינה, אליה נכנס באופן לא חוקי. בפגישה שקיים אמש בבית הכלא עם ח"כ טלב א-סנע (רע"מ-תע"ל) הבהיר סלאח, כי "כל שוחרי השלום בעולם" עומדים מאחוריו וכי גם הכלא בבריטניה "לא יצליח לשבור את כוח הרצון" שלו. ח"כ א-סנע סיפר לאחר הפגישה כי "מצב רוחו של השייח' סלאח טוב ומרומם".

סלאח אמר עוד, כי במהלך המעצר בבריטניה הוא נחקר כל הזמן על התבטאויות שהשמיע במהלך הרצאותיו בלונדון לפני שנעצר, כלומר על דעותיו הפוליטיות. לפני הפגישה בין השניים, נועד ח"כ א-סנע עם שרת הפנים הבריטית, תרזה מיי, יחד עם נציגים של ארגוני זכויות אדם. הם מסרו לה עצומה שעליה חתומים אלפי בני אדם המבקשים לשחרר באופן מיידי את שייח' סלאח ממעצרו.

"הבעיה אינה ערביי ישראל אלא סלאח עצמו"

בית המשפט בבריטניה קיים אמש דיון ראשון בערעורו של סלאח, המסרב לעזוב את בריטניה כמגורש. סלאח, השוהה במעצר בשל סירובו להחלטה לגרשו מהמדינה, לא נכח בבית המשפט, אלא יופיע באמצעות "שיחת וידאו" מתוך הכלא שבו הוא שוהה. ח"כ א-סנע, הנמצא בבריטניה, אמר שלשום כי אילו היה נעצר בלונדון אדם יהודי, ישראל הייתה עושה הכל כדי לשחררו.

השבוע נפגשה משלחת מטעם ועדת המעקב של ערביי ישראל עם השגריר הבריטי בישראל, מתיו גולד, והביעה את מחאתה על מעצרו של סלאח ועל הכוונה לגרשו מבריטניה. המשלחת, שכללה את ח"כ ג'מאל זחאלקה (בל"ד), ח"כ איברהים צרצור (רע"מ-תע"ל) וסגנו של סלאח, השייח' כמאל חטיב, אמרה לגולד כי מדובר בפגיעה באזרחים הערבים בישראל. גולד הבהיר למשלחת כי הבעיה אינה עם ערביי ישראל אלא עם סלאח עצמו אשר פעל, לטענתו "בצורה בלתי ראויה".

עוד על מעצרו של השייח' ראא'ד סלאח:
השייח' ראאד סלאח נעצר בלונדון
"ראאד סלאח ייאבק בהחלטה לגרשו, מוכן לעמוד למשפט"
"אם ראא'ד סלאח היה יהודי הממשלה הייתה מתערבת"

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

(עדכון ראשון: 20:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully