וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלעדי: כך נעצרו פעילי המטס בנתב"ג

שליח וואלה! חדשות ליווה את פעילי המטס הפרו-פלסטיני משדה התעופה ברומא ועד מעצרם בישראל. בסך הכל, תושאלו 310 פעילים ו-85 מהם הוגדרו מסורבי כניסה לישראל. 4 כבר טסו חזרה לארצם

מערכת וואלה!

(צילום: בועז ווליניץ, עריכת וידאו: אמיר קוטיגרו, קריינות: אביב אברמוביץ')

גרעין של שמונה "פעילי השלום" שטס אתמול (שישי) ממרסיי שבצרפת וערך עצירת ביניים ברומא - נעצר לבסוף בנמל התעופה בן גוריון. השמינייה "הופרדה" מקבוצת הפעילים המרכזית מפריז, שהייתה אמורה לחבור אליה ברומא, זאת לאחר שהשוטרים הצרפתים עיכבו כמה עשרות מחבריה ולא נתנו להם לטוס לרומא.

עוד על מטס המחאה הפרו-פלסטיני:
עשרות פעילים נחתו בנתב”ג ונלקחו לחקירה
אכזבה לפעילי המטס: לא עלו על טיסת ההמשך לנתב”ג
שליח וואלה! ברומא: ”אנשי האבטחה לא שמעו על המטס”

שמונת הפעילים ממרסיי, שסירבו להזדהות בשמותיהם או להצהיר על כוונותיהם, מיעטו לדבר בשדה התעופה ברומא, וחוץ מחיוכים הדדיים, כמעט ולא יצרו מגע זה עם זה. זאת מחשש שיאונה להם רע על ידי הרשויות בישראל.

מטוס ועליו פעילים פרו פלסטינים שהגיעו במסגרת המטס משוויץ, יולי 2011. חטיבת דובר המשטרה
ברגע שירדו מהמטוס, עוכבו חברי "השמינייה" לחקירה/חטיבת דובר המשטרה

מרגע שעלו על המטוס, ישבו חברי הקבוצה בשקט מופתי ובהפרדה מלאה, רחוקים זה מזה, לא דיברו ולא יצרו קשר. הבידוק הראשוני, עם רגעי הנחיתה בנמל התעופה בן גוריון, עבר בצורה חלקה, אך מטרים ספורים לפני ביקורת הגבולות נעצרו כל חברי הקבוצה על ידי שוטרים והובלו לחדר המעוכבים.

השוטרים ועובדי רשות ההגירה והאוכלוסין גם לקחו מכל המעוכבים את דרכוניהם האישיים. עברו דקות ספורות, הרוחות התלהטו, והמעוכבים תבעו בצעקות את דרכונם בחזרה. רשות ההגירה והאוכלוסין נעתרה לבקשתם של חלקם והחזירה את הדרכונים.

מטוס ועליו פעילים פרו פלסטינים שהגיעו במסגרת המטס משוויץ, יולי 2011. חטיבת דובר המשטרה
שוטרים ואנשי רשות ההגירה והאוכלוסין ממתינים לפעילים הפרו-פלסטינים בעת נחיתתם/חטיבת דובר המשטרה

בתוך כך, רשות ההגירה והאוכלוסין ביצעה 310 תשאולים לפעילים פרו-פלסטינים שהגיעו לנמל התעופה בן גוריון כחלק מהמטס. 85 מתוכם הוגדרו כמסורבי כניסה לישראל. כמו כן, ארבעה פעילים כבר הוחזרו לארצות מוצאם והיתר הועברו למתקני שב"ס. הפעילים הגיעו לארץ ממרסיי שבצרפת, בטיסת חברת "איזיג'ט" מז'נבה ובטיסת "אלאיטליה" מרומא - והופנו על ידי כוחות הביטחון לטרמינל 1, ומשם לתשאול אצל בקרי הגבול של רשות שדות התעופה.

מוקדם יותר נעצרו חמישה פעילי שמאל ישראלים, לאחר שקבוצה של כעשרה פעילים הגיעה לאולם קבלת הפנים בנמל התעופה בן גוריון, כדי לקבל את בואם של הפעילים הפרו-פלסטינים שצפויים לקחת חלק במטס המחאה. הפעילים הניפו שלטים בהם נכתב "ברוכים הבאים לפלסטין" באנגלית ובערבית, קראו לשבור את המצור על עזה ואמרו כי הוא "לא חוקי". אחד מהפעילים אמר כי "מדינת ישראל מפחדת מאנשים שוחרי שלום. זכותו של כל ישראלי להגיע לשדה התעופה גם אם הסיבות שלהם הם פוליטיות".


לפניות לכתב: boby1979@walla.com

(עדכון ראשון: 17:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully