וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכזבה לפעילי המטס: לא עלו על טיסת ההמשך לנתב"ג

עשרות פעילים שאמורים היו להגיע מפריז לרומא לטובת טיסת המשך לנתב"ג, לא הורשו לעלות על המטוס משום שהופיעו ב"רשימה השחורה" של ישראל. ההיערכות בבית הנתיבות נמשכת

יח"צ - חד פעמי

(צילום: בועז ווליניץ, עריכה: אמיר קוטיגרו)

אכזבה לפעילי המטס לנמל התעופה בן גוריון: עשרות פעילים פרו-פלסטינים שאמורים היו להמריא הבוקר (שישי) מנמל התעופה 'שארל דה גול' בפריז לרומא, ומשם להמשיך לנתב"ג לא הצליחו לעלות על הטיסה, לאחר שחברת לופטהנזה מנעה זאת מהם, משום שהופיעו ברשימת 342 מסורבי הכניסה שהעבירו גורמי ביטחון ישראליים לחברות התעופה הזרות. הנוסעים מחו על ההחלטה וקראו קריאות נגד חברת התעופה ונגד ישראל בטרמינל.

במקביל, המשטרה החליטה לדלל את כוחותיה בנמל התעופה בן גוריון, זאת לאחר שבמהלך הלילה והבוקר התנהלה הפעילות בשדה בשקט יחסי. מחצות ועד לשעות הבוקר המוקדמות נחתו בלוד כ-80 מטוסים ובסך הכל צפויים לעבור הבוקר בנמל כ-40 אלף נוסעים. יחד עם זאת, שתי פעילות אמריקאיות פרו-פלסטיניות שתכננו להשתתף במשט לעזה, נחתו הבוקר בטיסה שהגיעה מאתונה ולאחר חקירה קצרה הן גורשו חזרה ליוון.

במשטרה הביעו שביעות רצון מכך שהרשימות "השחורות" שהועברו לחברות התעופה בחו"ל, גרמו לכך שמאות פעילים פרו-פלסטינים לא הצליחו לעלות על טיסות לישראל. בתוך כך, שוטרים רבים עדיין פרושים בבית הנתיבות לאחר שהועלה חשש כי פעילים פרו-פלסטינים שכבר נמצאים בישראל ופעילי שמאל אחרים ינסו להגיע לאזור הנמל בשעות הצהריים ולהפגין נגד ישראל. במשטרה מצפים שהמפגינים יגיעו מרחבי הארץ ואף מהשטחים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שתי הפעילות הפרו-פלסטיניות שגורשו הלילה מנתב"ג בחזרה ליוון/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעוד שבישראל מתקבלים התיירים בפרחים, בנמלי תעופה ברחבי אירופה מנעו הרשויות מפעילים פרו-פלסטינים לעלות על הטיסות לישראל. בנמל התעופה "פיומיצ'ינו" שברומא נערכו גם כן להגעתם של פעילים שירצו להגיע לישראל, אולם אלה לא נראו. רמת האבטחה בטרמינל נמוכה מתמיד, ואנשי הביטחון כלל אינם מודעים לדרמה העתידית שייתכן ותתחולל מחר בישראל, חלקה תיובא באדיבות חברת התעופה "אל איטליה".

כריסטופר, אחד מנציגי החברה בטרמינל, אמר לוואלה! חדשות כי לא ידוע לו על היערכות לוגיסטית מיוחדת ברמת החברה לקראת הטיסות המתוכננות לישראל הבוקר. אחד מאנשי הביטחון של החברה הודה כי נתקבלו ידיעות על טיסות מאורגנות לישראל, אך בכל הקשור לרמת האבטחה או ההיערכות אין כל שינוי.

נלה מביתן המודיעין בנמל התעופה אמרה כי הטיסה לישראל מלאה עד אפס מקום ולא התקבלו שום ביטולים. "אני שומעת עכשיו בפעם הראשונה על הפגנה מתוכננת בישראל, למיטב ידיעתי מדובר בטיסה עמוסה מהרגיל לישראל, מאשר בדרך כלל".

עוד בנושא:

ישראל לחברות התעופה: אל תטיסו 350 מפעילי המטס
שליח וואלה! ברומא: "אנשי האבטחה לא שמעו על המטס"
לקראת המטס: 600 שוטרים ללא נשק יוצבו בנתב"ג

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
כוננות שוטרים בנמל התעופה בן גוריון לקראת המטס הפרו פלסטיני. קובי אליהו
לילה שקט בנתב"ג/קובי אליהו

בנמל התעופה האיטלקי מצאנו גם את זוהר דביר, קצין במיל' מתל אביב, ששמע על האפשרות שפעילי מחאה יעלו על הטיסה שלו לישראל. דביר הביע זעם על הפעילים הפרו פלסטינים ואמר כי "הם נבלות, שידאגו לבעיות שלהם, שידאגו לאבוריג'ינים באוסטרליה, לאינדיאנים במנהטן ולבאסקים בספרד. במשך מאות שנים האירופים הנוצרים סילקו את היהודים מכל חלקה טובה. סוף סוף יצאנו למדינה שלנו, שיעזבו אותנו בשקט".


השתתפה בהכנת הידיעה: איילה חננאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully