וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל החשש מקריסת המערכת : הקלה בעיצומי הרופאים

אריאל נוי

8.7.2011 / 1:07

הרופאים נעתרו לבקשת בית הדין לעבודה וביטלו את התוכנית לעבוד רק על פי התקנים ובכך להביא לסגירת בתי חולים. "פעם נוספת בה הרופאים, באחריותם הרבה, מנסים למזער את הפגיעה בחולים"

לבקשת נשיאת בית הדין הארצי לעבודה, נילי ארד, הסכימו הרופאים לשנות את המתכונת המתוכננת של שביתתם. בדיון שנערך אמש (חמישי) בבית הדין, הוסכם כי הרופאים יבטלו את העבודה על פי התקנים בבתי החולים בלבד, ויחזרו למתכונת השביתה שבה נקטו עד כה, זאת בעקבות החשש מקריסה מוחלטת של מערכת הבריאות אם הרופאים היו ממשיכים לעבוד על פי התקן.

הפגנת הרופאים בחניון רידינג במחאה על תנאי העסקתם, מאי 2011. נמרוד סונדרס
"אנו שבים וקוראים לראש הממשלה לגלות מנהיגות ולהתערב בסכסוך". הרופאים מפגינים למען שיפור תנאי העסקתם/נמרוד סונדרס

החרפת המאבק החלה בתחילת השבוע, כאשר סבב נוסף של המשא ומתן בין הרופאים לאוצר הסתיים ללא התקדמות. "אחרי 104 ימים של שביתה, אין לנו שום הסכם - והעיצומים נמשכים. ישנם פערים מאוד גדולים בינינו לבין האוצר, ולכן אנחנו מתכוונים לסגור בהדרגה את כל בתי החולים בתוך שלושה שבועות, באמצע חודש יולי", הסביר יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר לאוניד אידלמן, והוסיף כי "אנחנו מאוד מצטערים על כך שנאלצו להגיע למצב כזה ושהחולים ייאלצו לסבול".

על פי ההחלטה להקלת העיצומים, החל מהשבוע הבא, בכל יום יושבת חלק אחר במערכת הבריאות הציבורית. ביום ראשון לא יפעלו מרפאות החוץ, המכונים ואשפוז היום בצפון הארץ, ביום שני לא יפעלו מרפאות החוץ, המכונים ואשפוז היום בדרום הארץ, ביום שלישי יתקיימו ניתוחים אונקולוגיים ודחופים בלבד, וביום רביעי תתקיים שביתה כללית בכל בתי החולים הציבוריים.

"זוהי פעם נוספת בה הרופאים, באחריותם הרבה, מנסים למזער את הפגיעה בחולים, ולכן נעתרו להצעת הנשיאה לשינוי מתכונת השביתה", אמר בתגובה ד"ר אידלמן. "אנו שבים וקוראים לראש הממשלה לגלות מנהיגות ולהתערב בסכסוך, וכך להעניק לאזרחי ישראל רפורמה משמעותית במערכת הבריאות".

התפתחויות אחרונות במאבק הרופאים:
המאבק מסלים: "בתי חולים ייסגרו באמצע יולי"
לקראת החרפת מאבק הרופאים: ניסיון אחרון לפשרה
פיצוץ במו"מ עם הרופאים: "פועלים מאחורי גבנו"

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully