וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניוז אוף דה וורלד הולך ומסתבך

אמילי גרינצווייג

7.7.2011 / 15:37

הליגיון הבריטי המלכותי הודיע על הפסקת קשריו עם הצהובון וגם עסקת רכישת חברת הלווין, בריטיש סקיי, שאושרה רק לאחרונה, עלולה להתעכב

שערוריית האזנות הסתר של הצהובון הבריטי ניוז אוף דה וורלד נמשכת. הבוקר מדווח הבי בי סי כי השערורייה עלולה לגרום לעיכוב בעסקת רכישת חברת הלווין הבריטית, בריטיש סקיי, על ידי חברת ניוז קורפ, המחזיקה בבעלותה גם את הצהובון. ניוז קורפ כבר מחזיקה ב-39% ממניות בריטיש סקיי אולם כעת המתנגדים לרכישה, ביניהם פוליטיקאים וגופי תקשורת, טוענים כי שערוריית האזנות הטלפון מעידה על כך שהחברה אינה "מתאימה וראויה" להחזיק בבעלות על ברודקאסטר כי שנדרש על ידי הרגולטור.

גם הליגיון הבריטי המלכותי הודיע על הפסקת קשריו עם הצהובון, זאת בעקבות החשש כי בוצעו האזנות גם למשפחות שכולות של חיילים. במקביל, מתארגנות קריאות להחרמת העיתון על ידי המפרסמים ועד כה מספר חברות, ביניהן פורד, הליפקס וו'ירג'ין הולידייס הפסיקו לפרסם בעיתון.

המשטרה הבריטית מנהל כבר חמש שנים חקירה נרחבת סביב התנהלות העיתון במהלך העשור הקודם, במהלכו ערך האזנות סתר לשורה של פוליטיקאים, בני משפחת המלוכה וידוענים שונים. בימים האחרונים הולך ומתברר כי לעיתון היו יעדים נוספים: בין היתר, פורסם בימים האחרונים כי אנשי העיתון פרצו לתיבת התא הקולי של נערה צעירה שנחטפה ונרצחה, ואתמול התברר כי האזינו גם לבני משפחה של קורבנות פיגוע הטרור ברכבת התחתית של לונדון ביולי 2005. הדבר עורר את זעמם של הבריטים וראש הממשלה, דייוויד קמרון, קרא אתמול לפתוח בחקירה רשמית לבירור פרטי פרשת האזנות הסתר שערך בעשור הקודם הצהובון "ניוז אוף דה וורלד" לשורת אישי ציבור וידוענים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully