וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפליית הספרדיות: 3 תלמידות מירושלים ישבו שנה בבית

מוטי לוי

7.7.2011 / 12:28

חינוך חובה? אולי על הנייר. 15 סמינרים "אשכנזיים" בירושלים סירבו לקבל בשנה החולפת לפחות שלוש בנות חרדיות ממוצא מזרחי. אם אחת הבנות שנותרה בבית: "אף אחד לא עושה כלום"

נמשכת סאגת אפליית הספרדיות בירושלים: לפחות שלוש בנות חרדיות ממוצא מזרחי בגילאי תיכון בירושלים, הפסידו את שנת הלימודים החולפת כשהעבירו את כולה בישיבה בבתיהן, בעקבות סירובם של סמינרים "אשכנזיים" בעיר לקבלן, כך עולה ממידע שהגיע לידי וואלה! חדשות. שלוש הבנות נדחו על ידי 15 מוסדות. כמו כן, עוד 136 בנות, אף הן רובן ספרדיות, שאמורות לעלות בשנה הבאה לסמינר, עדיין לא התקבלו לאף סמינר בעיר.

פחות מחודשיים חלפו מאז פרסום דו"ח מבקר המדינה שהטיח ביקורת חריפה במשרד החינוך ובעיריית ירושלים, על האפליה בתיכונים החרדיים לבנות, ודומה כי הבעיה רחוקה מלהיפתר. אמן של אחת הבנות שהפסידה את שנת הלימודים החולפת, אמרה בשיחה לוואלה! חדשות כי "ממשיכים אותו הדבר ולא נעשה כלום. אמרו לי בעירייה שהם לא יכולים להכריח סמינרים לקבל. זה חינוך חובה, אני לא צריכה להתחנן על זה. מה זאת אומרת שבנות יושבות בבית שנה שלמה ואף אחד לא עושה כלום?".

האם הוסיפה וסיפרה כי לפי הפניית העירייה היא פנתה למספר מקומות לימוד ואלה סירבו לקבלה. "אם לעירייה אין כוח להכניס בנות, אז מה הם יושבים שם בכלל? כל השנה איימו עליי שילכו נגדי לבית משפט כי הילדה יושבת בבית. שבועות אני רודפת אחריהם בעירייה".

עו"ד יואב ללום מעמותת 'נוער כהלכה', אשר הגיש את בג"ץ עמנואל ואשר עמל בימים אלה על הגשת בג"ץ נוסף שיעסוק באפליית ספרדיות בסמינרים אמר בתגובה כי "מצער מאוד שאנחנו רואים פעם אחר פעם שעיריית ירושלים מוציאה הודעות שיקריות לתקשורת כאילו כל הבנות סודרו ומשובצות במסגרות חינוך כאשר המצב בשטח מוכיח את ההפך בדיוק".

העירייה: "מקוויים להגיע לפתרון בהקדם"

רחל עזריה, חברת מועצת העיר ירושלים מטעם סיעת 'ירושלמים', אמרה בתגובה כי "במדינת ישראל ישנו חוק אחד לכולם המבהיר בצורה חד משמעית שהאפליה על כל גווניה אסורה. דווקא כצאצאית עדות המזרח אני מזועזעת מכך שבמדינת ישראל של שנת 2011 הגזענות חייה ובועטת. אני קוראת לכל מי שמגדיר את עצמו כמאמין בשוויון בין בני האדם להלחם נגד תופעה פסולה זו". אשר מישאלי, חבר מועצת העיר מטעם ש"ס, הוסיף כי "אני רוצה לקרוא לעירייה ולמשרד החינוך שיש לנו בסך הכל עוד חודש וחצי לקראת שנת הלימודים לעשות את כל המאמצים שאף בת לא תישאר מחוץ למסגרת".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי "העירייה פועלת בשוויוניות ובמקצועיות בכל נושא רישום תלמידים לבתי הספר בכל המגזרים בעיר. לעומת שנים עברו, לקחה העירייה אחריות על מערך הרישום בחינוך החרדי וקבעה מדיניות ברורה ופורצת דרך בכל הקשור לשיבוץ תלמידות בבתי הספר במגזר החרדי, בכל הגילאים. העירייה אף מפעילה את סמכותה ומתנה תקצוב ותמיכה עירונית למוסדות חינוך בקבלת תלמידות על פי החוק והנוהל. כתוצאה ממהלכים אלו הגיעה העירייה להישגים חסרי תקדים בכל הקשור לרישום ושיבוץ תלמידות העיר במוסדות החינוך במגזר החרדי".

עוד נמסר מהעירייה כי "לפי הנתונים קיימות שלוש בנות שלא משובצות ולא לומדות זו השנה השנייה. מדובר בבנות עם רקע מאוד מורכב וקשה. העירייה נמנעת מלפרט בעניין משום מחויבות לצנעת הפרט. הנושא מטופל ברגישות הנדרשת באמצעות המחלקה לביקור סדיר (קב"ס) שע"י האגף לחינוך חרדי, בשיתוף משרד החינוך, מתוך תקווה להגעה לפתרון בהקדם. הרישום לשנת הלימודים תשע"ב עדיין לא הסתיים בכל מערכת החינוך בירושלים: ממלכתי, ממ"ד, חינוך ערבי והחינוך החרדי והוא יושלם במלואו עד תחילת שנת הלימודים".

עוד בנושא:

דרישה: לבטל ההרשמה לסמינרים חרדים עקב אפליה
פני האפליה: חרדית מזרחית לא הולכת לביה"ס
מבקר המדינה: אפליה עדתית בבתי הספר החרדיים לבנות

לפניות לכתב: moti.levi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully