וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבנים תומכים בליאור ויוסף - הח"כים הדתיים פחות

מוטי לוי

5.7.2011 / 11:02

כ-1,000 בני אדם הגיעו אמש להפגנת התמיכה ברבנים הנחקרים, הזוכים לתמיכה רחבה בקרב רבני הציונות הדתית. לעומתם, רק שלושה ח"כים הגיעו להפגנה - ואף לא אחד מ"הבית היהודי"

הרבנים דב ליאור ויעקב יוסף זכו אמנם לתמיכה רחבה ביותר בקרב רבני הציונות הדתית, אלא שהדברים לא אמורים לגבי חברי הכנסת הנמנים עם גווניה השונים של הציונות הדתית: לפי אתר "כיפה" הפונה למגזר הדתי, מלבד שלושה חברי כנסת דתיים, שאר הנמנים עם המגזר הדתי בחרו שלא להשתתף בעצרת התמיכה שהתקיימה אתמול (שני) מול בית המשפט העליון, על רקע עיכובם לחקירה של השניים החשודים בהסתה לגזענות.

רבנים בחקירה - כותרות אחרונות:
הרב יובל שרלו: ”מעצר הרבנים – שטות של המשטרה”
פעילי ימין חסמו כבישים בירושלים, חמישה נעצרו
הרב דב ליאור: ”אסור שרבנים יחששו להביע דעה”

ברשימת הנעדרים נמצאים, בין היתר, שר המדע דניאל הרשקוביץ, חברי מפלגתו, ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי), אשר טען כי כלל לא הוזמן לאירוע וכי איננו יודע במה מדובר, וח"כ אורי אורבך. בלטו בהיעדרם חברי הכנסת הדתיים של הליכוד, בהם ציפי חוטובלי, לאה נס, וגם השר יולי אדלשטיין. גם ח"כ עתניאל שנלר (קדימה) מככב ברשימת הנעדרים. המשתתפים היחידים מבין חברי המשכן, למעשה, היו חברי הכנסת מיכאל בן ארי, אורי אריאל ויעקב כץ (האיחוד הלאומי), אשר ליוו את הרבנים בשבוע האחרון בעצרות ובהפגנות נוספות. ח"כ אורבך הסביר את היעדרותו בכך ש"ודאי שאני מתנגד למעצר הרבנים, ומאמין שמדובר בהתנהגות מטופשת של המשטרה, אבל יש פער בין התנגדותי לבין התעמתות אידיאולוגית עם שלטון החוק. הבענו את המחאה על עצם המעצר ועל התנהלותו, אבל יש עדיין הבדלים בין דעותינו".

"ניצן איחד הרבנות הדתית"

כ-1,000 פעילי ימין הגיעו אתמול להפגנה, בהם גם תלמידי ישיבות גבוהות ותלמידי ישובת הסדר מכל רחבי הארץ. מנגד, הפגינו מספר פעילי שמאל מתנועת "ישראל חופשית" שהניפו שלטים עליהם נכתב: "הרב ליאור = לנו חושך" ו-"גדולים בתורת הגזע". ליאור עצמו פתח את דבריו בעקיצה לאנשי הפרקליטות ולמשטרה ואמר כי הוא "רוצה להגיד ברכת יישר כח לכל אלה שתרמו בעקיפין ושלא ביודעין לעוררות הציבור בעניין כבוד התורה, והמבין יבין. אחרת, כולם היו ישנים". בהמשך אמר ליאור כי "לא ייתכן שייבחרו רבנים עם אחריות פסיקה לציבור, ובתחומים מסוימים הם לא יוכלו להביע דעה. צריכים להגיד את התורה כמו שהיא, והתורה שלנו עמדה במבחן מזה אלפי שנים. אם ישנן שאלות בנושאים מסוימים, ודאי שרבני ישראל צריכים להביע את דעתם, ולא לחשוש שזה לא ימצא חן בעיני אחרים". גם הרב יעקב יוסף נשא דברים באירוע, ואמר כי "הם רוצים לפצל אותנו לשני עמים, עם דתי ועם אחר. אנחנו לא רוצים בזה. כולנו עם אחד".

בהפגנה השתתפו גם כמה עשרות רבנים המזוהים עם הימין הקיצוני וכן כאלה הנתפסים כמתונים יותר. "שי ניצן הצליח לאחד את כל גווני הציונות הדתית. האובססיה שלו כלפי רבנים וכלפי תורת ישראל רק גורמת לכך שבציבור שלנו מתאחדים כאשר מבינים שמדובר בפרקליטות שמאלנית קיצונית", אמר פעיל הימין הקיצוני איתמר בן גביר.

לפניות לכתב: moti.levi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully