וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעם שליט: "הדמיון בין גלעד לרון ארד - מצמרר"

פנחס וולף

4.7.2011 / 14:08

אביו של החייל החטוף אמר כי המחיר בו נוקט חמאס הוא תוצאה של המו"מ. ראשי השדולה לשחרור גלעד בכנסת ניסחו מכתב, עליו יחתימו לפחות 61 ח"כים, שיקרא לרה"מ לחתום על הסכם להשבתו

נעם שליט, אביו של החייל החטוף גלעד שליט, אמר היום (שני) בישיבת השדולה למען שחרור שליט, בראשות חברי הכנסת שאול מופז (קדימה), מירי רגב (ליכוד) ואיתן כבל (עבודה), כי "אנחנו מחזקים את ראש הממשלה לעשות את העסקה לשחרור גלעד, אבל היום, לא בעוד חמש שנים ולא בעוד שנתיים. כל יום שעובר מקרב את מצבו של גלעד למצבו של רון ארד, והדמיון הוא דמיון מצמרר".

שליט הוסיף כי "עברו חמש שנים, זה חצי עשור. שכל אחד ינסה לזכור מה הספיק לעשות בחמש שנים, וחמש שנים שאין הצלחה וגלעד באותו מצב כמו שהיה ביוני 2006. מה קרה פה? למה ישראל לא מצליחה להחזיר חייל ששלחה במשך שנים רבות? אולי זה נושא לחקירה, ואולי נושא שצריך לתת עליו את הדעת אחרי שגלעד יחזור הביתה. הגיע הזמן לבדוק איך נכשלנו בצורה כל כך בוטה. זו תעודת עניות למדינת ישראל. קורים דברים שלא היו בעבר. בעבר ידענו להחזיר חיילים ששלחנו למשימה".

שליט התייחס למחיר שישראל תיאלץ לשלם על מנת לשחרר את בנו ואמר כי "המחיר הגבוה לא הגיע עם משה מהר סיני. זה תוצאה של משא ומתן שנוהל במשך השנים, משא ומתן לא מוצלח בלשון המעטה, במיוחד בממשלה הקודמת. נעשו טעויות אסטרטגיות, וגם יש העדר מנופי לחץ: בעופרת יצוקה כבשנו כמעט את עזה, ויצאנו ללא מנוף לנושא של גלעד. ישראל אפילו לא ביקשה לקבל פתק מגלעד בסיום המבצע. שר האוצר הכריז לאחרונה שהוא מעכב העברת כספים לרש"פ אבל אחרי שבועיים הם מיהרו להתקפל".

אילו אלטרנטיבות יש לנו?

ח"כ שאול מופז אמר כי הוא רוצה להעביר את סוגיית שליט להחלטה בכנסת ולהחתים לפחות 61 ח"כים על מכתב לראש הממשלה שייקרא לשחרור גלעד. "אנו רוצים לקרוא בכנסת ישראל לראש הממשלה לעשות את המהלך שמתבקש ולהחזיר את גלעד הביתה, והוא יקבל מאתנו את כל התמיכה כדי להחזיר את גלעד. ישראל תדע להתמודד עם הגרועים שברוצחים. אילו אלטרנטיבות יש לנו? להשאיר את גלעד שם? נבוא לכל אחת מהסיעות ומחברי הכנסת. יש לנו נוסח של המכתב. נחתום כאן בנוכחות המשפחה על הפניה הזו ונבקש מחברי כנסת רבים ככל האפשר שיצטרפו אלינו. ישראל לא תדע להתמודד עם מצב בו לא הצליחה להשיב את בניה הביתה", אמר מופז.

גם ח"כ רגב וח"כ כבל תמכו בהצעה כי על הכנסת להפעיל לחץ על ראש הממשלה. "אני יודעת שראש הממשלה עושה מאמצים גדולים להשיבו הביתה, אבל במבחן התוצאה הוא לא הוחזר הביתה. אני כאן כדי לחזק אותו לקבל את ההחלטה הנכונה", אמרה רגב. "אני חושב שאנחנו, הח"כים, צריכים לומר את דברינו באופן חד משמעי. עלינו להחליט החלטה לא פשוטה, כי יש משמעות ברורה שאם לא נעשה ומהר אנחנו מפקירים את גלעד למותו. אי אפשר יותר לומר את הדברים באופן אחר. משפחת שליט חמש שנים בלי הבן שלהם. זו מציאות יומיומית, וכנסת ישראל איננה יכולה יותר לעמוד מנגד", אמר כבל.

עוד באותו נושא:
יוזמה בכנסת: 61 חתימות ח"כים למען שחרור שליט
נעם שליט: אם נתניהו מפחד משחרור אסירים - שיתפטר
נעם שליט: "מקווים שתמיכת הציבור תסייע לנו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully