וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: רצח מ-1957 פוענח בעזרת כרטיס רכבת

משפחתה של מריה רידולף בת ה-7, שנחטפה ונרצחה ליד שיקגו, כבר מזמן איבדה תקווה למצוא את הרוצח - אבל בחינה מחודשת של הראיות הביאה לאיתורו: ג'ק דניאלס מקאלו, שוטר בגמלאות מסיאטל

טוויסט יוצא דופן בפרשת רצח מלפני יותר מחצי מאה: שוטר בגמלאות, תושב העיר סיאטל שבצפון-מערב ארצות הברית, נעצר והואשם ברציחתה של ילדה בת שבע בשנת 1957, סמוך לעיר שיקגו שבמדינת אילינוי. במסיבת עיתונאים ביום שישי, הודיעה משטרת סיאטל על מעצרו של ג'ק דניאלס מקאלו בן ה-71, שנלכד לאחר שחברתו לשעבר הביאה לידיעת המשטרה חפץ שפער חור גדול באליבי שלו: כרטיס רכבת שלא נעשה בו שימוש המתוארך ליום הרצח, שמצאה בכליו.

רידולף נחטפה בדצמבר 1957 מגן שעשועים סמוך לביתה בסיקמור, פרבר של שיקגו. גופתה התגלתה כ-100 קילומטרים משם, ביער בו השליך אותה הרוצח. מקאלו, תושב השכונה שהיה אז בן 18, נחשב לאחד החשודים ברצח בשלבי החקירה המוקדמים, אך החקירה לא התקדמה לשום מקום בזמנו, משום שהיה לו אליבי מוצק - הוא טען שהיה על רכבת בזמן הרצח. מאז הסתפקו בני משפחתה של רידולף בהנחה הסבירה לפיה היא נרצחה על ידי נהג משאית או סתם עובר אורח זר.

אלא שבאחרונה ערכה המשטרה באילינוי בחינה מחודשת של הראיות בתיק, ובין היתר חקרה שוב את חברתו דאז של מקאלו (ששינה בשנים האחרונות את שמו לג'ון טסייר). בת הזוג התבקשה לעבור על תמונות ומזכרות מאותה תקופה, וכך מצאה את הכרטיס, שהתברר כי אין עליו חותמת של כרטיסן - אישור לכך שלמעשה לא נעשה בו כל שימוש.

"בו ברגע, התמוטט האליבי שלו", הסביר ל"סיאטל טיימס" אחד מחוקרי המשטרה. "מאותו רגע, הצלחנו למצוא עוד כתריסר עובדות נוספות שעזרו לנו לבנות את התיק". צו מעצר הוצא נגדו, וביום רביעי האחרון הוא נלכד, ונקבעה לו ערבות בסך 3 מיליון דולר. כעת הוא ממתין להסגרתו למדינת אילינוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully