וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אותרה גופתה של הנעדרת הנכה מדרום הארץ

רמי שני

3.7.2011 / 15:00

המשטרה הוזעקה לרכב נטוש בשטח אש בשבטה ואיתרה גופה התואמת את תיאורה של ליאורה סבגי, הנעדרת מאמצע חודש מאי. למשפחה ביקורת קשה על המשטרה: "היו צריכים להעמיק החיפושים"

המשטרה איתרה הבוקר (ראשון) את גופתה של ליאורה סבגי, בת 38, ממושב פטיש שבנגב, שנעדרה מאז אמצע חודש מאי האחרון. הגופה נמצאה לאחר שאזרח זיהה רכב בתוך שטח אש של בסיס צה"ל שבטה והודיע על כך לקצין הביטחון של המועצה האזורית רמת נגב. המשטרה הוזעקה למקום ומצאה את הגופה שתאמה לתיאורה של סבגי.

רב פקד משה לוי, קצין החקירות של ימ"ר נגב, סיפר כי "היה קשה לראות על הגופה באופן מידי סימנים כלשהם - הגופה נמצאה במצב של ריקבון מתקדם ועל פניו לא ניתן לזהות בבירור אם הייתה מעורבת באיזשהו אירוע שבנסיבותיו היא הובאה למקום שבו נמצאה". לאחר שהוציאו אותה מערוץ הנחל, "לשם הגיעה למרות הדרך הקשה לשטח הזה", נשלחה הגופה לבדיקה במכון לרפואה משפטית באבו כביר בכדי לקבוע את נסיבות המוות. "בהתאם לכך, ייקבע המשך פעילות החקירה", ציין רב פקד לוי. משפחתה של סבגי קיבלה הודעה על מציאת הגופה ברגע שהתברר כי מדובר בליאורה.

משפחתה של סבגי סיפרה כי "היא היתה בחורה מבריקה, היהלום שבכתר. היא למדה באוניברסיטה והתגברה על הנכות שלה בכל דרך אפשרית. היא היתה עמוד התווך של המשפחה והיתה מלאת חיים למרות מצבה". אחותה מיטל סיפרה עוד כי "היא למדה כלכלה באוניברסיטה ורצתה להתחיל ללמוד ספרות. היא עסקה בפעילות התנדבותית ולימדה ילדים באופן פרטי בביתה". לדבריה, הטלפון הנייד של סבגי נגנב, ככל הנראה בידי אדם שאליו היא הייתה קשורה.

"טעתה בדרך ונקלעה למצוקה"

מקורביה הביעו גם כעס רב על התנהלותה של המשטרה בחיפושיה אחר סבגי. "יש לנו ביקורת מאוד קשה על המשטרה", אמרה אחותה, "היא נמצאה בסך הכל ברדיוס של כמה עשרות קילומטרים מכאן". אחותה ציינה כי סבגי אמרה למטפלת שלה שהיא מעוניינת לצאת לטייל בפארק אשכול. "ככל הנראה היא שינתה את התוכניות שלה והחלה לעשות את דרכה לאילת וכנראה טעתה בדרך ונקלעה למצוקה. אולי הכיסא שלה כבר לא פעל. המשטרה הייתה צריכה להעמיק את החיפושים אחריה לעומק הכבישים ואולי היה אפשר להציל אותה".

מהמשטרה נמסר בתגובה למציאת הגופה כי "משטרת ישראל משתתפת בצער המשפחה. בחקירת היעדרותה של ליאורה סבגי, פעלה המשטרה באופן מיידי, תוך ניצול כל הכלים והאמצעים העומדים לרשותה כדי להביא לאיתורה. החקירה הוטלה על צוות חקירה מיוחד של היחידה המרכזית במרחב הנגב. לצד החקירה נעשו חיפושים נרחבים בכל רחבי הארץ, של שוטרים ומתנדבים ובסיוע יחידות החילוץ, יחידת המסוקים, פרשים ועוד. לצערנו היום נמצא הרכב בשטח אש בדרום ובו הגופה. הגופה הועברה למכון לרפואה משפטית לבדיקת נסיבות המוות".

במסגרת מאמצי החיפוש בחודש וחצי האחרונים פרסמה המשטרה הודעות רבות עם תיאורה של ליאורה ומקורביה הקימו לשם כך עמוד בפייסבוק ויזמו דרכו חיפושים עצמאיים.
בעמוד הפייסבוק נכתב אתמול כי ביום שישי הועלה מסוק פרטי בחיפושים אחר סבגי ורכבה. "חיפושינו העלו חרס" ,נכתב עוד, "עדיין לא הגעתי למסקנה אם מדובר בחדשות טובות או רעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully