וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארגני המשט: "נראה את עזה בתוך מספר ימים"

ניר יהב

3.7.2011 / 13:14

מארגני משט הספינות לרצועת עזה ממשיכים לשדר אופטימיות, למרות הקשיים בארגון יציאתו. אחת הפעילות: "יוון עצרה את הספינה האמריקאית, אבל הידיים הן ידיה של ישראל"

מארגני המשט לרצועת עזה ממאנים למסור פרטים על מועד יציאתם לכיוון עזה. בשיחה עם וואלה! חדשות מאתונה אמרה היום (ראשון) אחת ממארגנות המשט, גרטה ברלין, כי כעת הפעילים עסוקים בדבר אחד: מאמצים לשחרר מהכלא את קפטן הספינה האמריקאית שנעצר על ידי השלטונות היוונים. "זה הדבר היחיד שמעסיק אותנו כרגע. לאחר מכן נדון במועד היציאה לעזה", אמרה.

בתשובה לשאלה האם הספינות יפליגו לעזה רק לאחר שחרורו של הקפטן ממעצר ענתה ברלין: "לא אמרתי את זה". היא חזרה ואמרה שהיום הם משקיעים מאמצים בניסיונות לשחררו ממעצר וכי רק לאחר מכן יתכנסו מארגני המשט ויחליטו יחדיו מתי לצאת לעזה. "אנו אופטימים. נצליח להסיר את כל המכשולים ולהפליג. אני בטוחה שאראה את עזה תוך מספר ימים", אמרה.

ברלין תקפה במילים קשות את ישראל וכינתה אותה "הבריון של המזרח התיכון" באמרה כי יוון אינה עומדת מאחורי עצירת הספינה האמריקאית אלא ישראל: "ליוונים יש מספיק בעיות אחרות. יוון אמנם עצרה את הספינה, אך הידיים הן ידיה של ישראל. ככל שישראל תמשיך להתנהג ככה, יצטרפו אלינו עוד ועוד ספינות. כולם זועמים כאן על ישראל ובטוחים שיש לנו את מלוא הזכות להפליג לעזה".

בתוך כך, שר הביטחון, אהוד ברק, התייחס בפתח ישיבת הממשלה הבוקר למשט ואמר כי "ממשלות יוון, קפריסין וטורקיה פועלות לרסן את המשט", וכי יש "התפתחות חיובית בנושא". לדברי ברק, מדובר בתוצאה של קשרים שהפעילו ראש הממשלה ומשרדי החוץ והביטחון, לצד העובדה ש"עזה פתוחה לסחורות אזרחיות". עוד טען ברק כי "המשט הוא פרובוקציה שגם חמאס מנסה לנצל אותו, אך למרות התקלות שמעכבות אותו, צריך להתכונן למקרה שבו לישראל לא תהיה ברירה אלא להגן על גבולותיה".

עוד בנושא:
למרות עצירת הספינה: פעילי המשט נחושים להגיע לעזה
המשט לעזה: יוון עצרה את קפטן הספינה האמריקאית
י-ם על טענות פעילי המשט: "איננו ג'יימס בונד"

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully