וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות עצירת הספינה: פעילי המשט נחושים להגיע לעזה

ניר יהב

3.7.2011 / 3:19

מארגני המשט הבהירו כי הנזק שנגרם לספינות לא יעצור אותם מלהפליג לעזה, וכי תיקון הספינות בעיצומו. עשרות פעילי שמאל הפגינו מול שגרירות יוון בת"א בעקבות עצירת הספינה האמריקאית

"למרות כל המכשולים, אנחנו נחושים להתגבר עליהם ולהפליג לרצועת עזה" – הבהיר אמש (שבת) פעיל ארגון "עזה החופשית" ואחד ממארגני המשט לעזה, היהודי האמריקאי, אדם שפירו. בשיחה עם וואלה! חדשות מאתונה הוסיף שפירו ואמר כי הוא וחבריו "מתקנים כעת את הנזק שנגרם לחלק מהספינות". יחד עם זאת, שפירו לא ידע לנקוב במועד שבו בכוונתם להפליג לעזה.

בהתייחסו להשתלטות היוונית על הספינה האמריקאית "תעוזת התקווה", לאחר שניסתה לצאת מנמל פיראוס בעוד שהרשויות היווניות אסרו זאת עליה, אמר שפירו שעמיתיו, פעילי השלום היוונים, "המומים", אך יחד עם זאת לא הופתעו לחלוטין. "הממשלה לא כל כך פופולרית כאן בגלל המצב הכלכלי הגרוע. ולכן אנחנו לא מופתעים שהיא פועלת בדיוק נגד האינטרסים שלה. לא ציפינו שהם יתנהגו כך לאנשי הספינה ולקברניט ובכוונתנו לשנות את המצב", אמר שפירו.

שפירו טען עוד כי המורל בקרב הפעילים באתונה "גבוה מאד", וכי "כולם עדיין כאן, ממתינים למועד להפליג. ככל שהזמן עובר מצטרפים אלינו עוד ועוד פעילים. אנחנו נחושים להסיר את המצור על עזה, למרות ההתנהגות של יוון ושל ממשלת ישראל שמסייעת לה".

הפגנה מול שגרירות יוון בת"א נגד עצירת המשט. אורי לנץ
ההפגנה מול שגרירות יוון בתל אביב, אמש/אורי לנץ

"ישראל היא לא ג'יימס בונד"

בתוך כך, כ-40 פעילי שמאל הפגינו אמש מול שגרירות יוון בתל אביב, במחאה על השתלטות שלטונות יוון על הספינה האמריקאית ומניעתה מלהפליג ולצאת מהנמל לכיוון עזה, וכן במחאה על מעצר קפטן הספינה בן ה-60. מארגני ההפגנה מסרו כי ההשתלטות על הספינה נעשתה "באמצעות כוחנות ואיומים של ממשלות ישראל וארה"ב".

ממשלת ישראל התייחסה אתמול לטענות פעילי המשט, לפיהן ישראל חיבלה בספינות המשט על מנת למנוע את יציאתן לכיוון עזה, מה שמנע יציאתן של שתי ספינות עד כה. גורם במשרד החוץ אמר בתגובה להאשמות כי "ישראל היא לא ג'יימס בונד", וכי "אין לנו קשר לזה". לבד מאותו גורם, התייחס גם דובר משרד החוץ, יגאל פלמור, לעניין ואמר כי "להטיח את ההאשמות בישראל, בלי ראיות, חקירה או ניסיון לבדיקה של גורמי אכיפת החוק - זה מעשה נלעג ולא ראוי. אם המארגנים סבורים שהייתה חבלה מכוונת, למה לא הגישו תלונה למשטרה? מה יש להם להסתיר?".

עוד על המשט לעזה:
הספינה שיצאה מיוון לכיוון עזה הושבה לנמל
המשט לעזה: יוון עצרה את קפטן הספינה האמריקאית
י-ם על טענות פעילי המשט: "איננו ג'יימס בונד"


לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully