וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוטרים הנוקמים: מהרימון הראשון עד השחרור מהכלא

4 שוטרים מנהריה הניחו מטען חבלה תחת רכבו של העבריין מיכאל מור כנקמה על כך שהושלכו לעברם רימונים. הם הורשעו ונשלחו לשנה בכלא, אך שוחררו מוקדם בגלל התנהלות לקויה של המשטרה

ניסיון ההתנקשות שאירע אמש (שבת) באלדד חדד, סמוך לבית הכנסת בו התפלל בנהריה, העלתה לכותרות את "פרשת השוטרים הנוקמים", או בשמה השני – "עבריינים במדים", שאירועיה הראשונים החלו כבר בשנת 2000.

בפרשה היו מעורבים שישה שוטרים, כאשר לבסוף, בחודש יולי 2009, ארבעה מהם נמצאו אשמים בשימוש במטעני חבלה נגד העבריין מיכאל מור כדי לנקום בו על סדרה של תקריות שבהן הושלכו רימוני יד לעבר בתי שוטרים ואישי ציבור בעיר. בין השאר, הושלך רימון אל ביתו של יוגב אלימלך, ראש צוות בילוש במשטרת נהריה. שבוע לאחר מכן הושלכו שני רימונים נוספים על תחנת המשטרה שבכניסה לעיר. לאחר חודש נורה טיל לאו לעבר התחנה, והביא לפציעתו של אחד מהשוטרים.

שנה לאחר מכן, שוב הושלך רימון על ביתם של שני שוטרים מיחידת הבילוש. בשנה זו נזרקו רימונים נוספים על השוטר רמי מוסא, וכן התבצע ניסיון התנקשות בסגן ראש העיר דאז, דני הירש, בבית קפה, וניסיון להנחת מטען חבלה בביתו של ראש העיר דאז – רון פרומר. כל החקירות בנושא הוליכו לארגונו של העבריין מיכאל מור, אולם אף אחת מהן לא הבשילה לכתב אישום. התקיפות המשיכו, ובחודש אוקטובר 2006 הושלכו רימונים לעבר ביתו של השוטר אלדד חדד, וכן לעבר לביתו של ראש העיר דאז, ג'קי סבג.

השוטרים הנוקמים משתחררים מהכלא, אפריל 2011. שי מכלוף
הנשיא פרס קיבל את בקשת שר המשפטים לאפשר לשוטרים לחגוג את ליל הסדר בביתם. ביום השחרור מהכלא/שי מכלוף

"לא היינו עבריינים ולא נהיה"

בשנת 2006 הניחו ארבעה מהשוטרים מטעני חבלה מתחת למכוניתו של מור ועל אדן חלון בבית השייך לו, על מנת לנקום בו. השוטרים רב פקד יניב אשור, קצין בילוש בימ"ר גליל ולפני כן ראש יחידת בילוש במשטרת נהריה, רב סמל מתקדם יוסי לוי, רכז מודיעין במשטרת נהריה, רב סמל מתקדם רמי מוסא, רכז מודיעין במשטרת עכו ורב סמל ראשון אלדד חדד, בלש בימ"ר גליל, הורשעו בעבירות של גרימת נזק, עבירות בנשק, מרמה והפרת אמונים. ארבעה חודשים לאחר מכן נגזרו עליהם שנת מאסר בפועל ושנה נוספת על תנאי.

השוטרים החלו לרצות את עונשם ב-20 באוקטובר בשנה שעברה. חדד, שנורה היום, היה היחיד שדיבר בקצרה עם התקשורת טרם כניסתם לכלא שקמה. "מעולם לא היינו עבריינים, ולעולם לא נהיה", אמר חדד והוסיף "אנחנו מגיעים לכלא בראש מורם".

ההמלצה לקצר את עונשם ואת תקופת ההתיישנות של מרשמם הפלילי התקבלה לאור דו"ח פנימי במשטרה שמצא ליקויים מהותיים באופן שבו טיפלה המשטרה בארגון הפשע שבראשו עמד מיכאל מור. בין השאר, עלה מהדו"ח כי הליקויים נגרמו בשל מחסור בכוח אדם, היעדר גורם שירכז את הפעילות והיעדר תמיכה של יחידה גדולה.

השוטרים שוחררו מהכלא לפני כחודשיים, לאחר שריצו שני שליש מתקופת מאסרם, ולאחר שנשיא המדינה, שמעון פרס, קיבל את המלצת שר המשפטים וביקש לשחררם מהכלא על מנת שיוכלו לחגוג את ליל הסדר עם משפחותיהם.

עוד על פרשת "השוטרים הנוקמים":
"השוטרים הנוקמים" החלו את ריצוי מאסרם
דו"ח: "השוטרים הנוקמים" לא הופקרו, היו כשלים
נקצב העונש: "השוטרים הנוקמים" יחגגו פסח בבית
השוטרים מנהריה: מוכנים לשרת בכיבוי אש או שב"ס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully