וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפורמת האוטובוסים: תקלות, בלבול ולא מעט מבוכה

תקלות בקריאת הכרטיסים הממוחשבים, דיילים שלא מתמצאים במפת הקווים, עיכובים בנסיעות, המתנה ארוכה בתחנות וגם זליגה למוניות - כך נראה היום הראשון של רפורמת האוטובוסים בגוש דן

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יותם בן-דוד)

הרפורמה בתחבורה הציבורית בגוש דן יצאה הבוקר (שישי) לדרכה. למרות ההיערכות המסיבית של משרד התחבורה וחברות האוטובוסים, נרשמו מספר תקלות וציבור הנוסעים נאלץ להתמודד עם לא מעט בלבול והארכת משך הנסיעה. נוסעים של חברת "דן" התלוננו כי בחלק מהאוטובוסים חל שיבוש בקוראי הכרטיסים של מערכות "רב-קו". צוותים של חברות המחשבים פעלו לתקן את התקלה וממשרד התחבורה נמסר כי כל הנהגים הונחו להעלות את כל הנוסעים, על מנת למנוע עיכובים בלוח הזמנים.

בתוך כך, גם היום נראה היה שהדיילים הצעירים שנשכרו על ידי משרד התחבורה לצורכי הסברה על השינויים בתנועת הקווים ואשר פוזרו בתחנות השונות, לא מצליחים להתמודד עם מפת הקווים החדשה. שלושה מהדיילים סיפרו לוואלה! חדשות כי משרד התחבורה העביר להם קורס קצר בתקשורת עם אנשים, אך מעולם לא בחן אותם בנוגע למפת ההתמצאות. אחד הדיילים שהחל היום את עבודתו אמר: "ב-6:30 הגעתי לעבודה, ואז גם התחלתי ללמוד את מפת הקווים החדשה".

חלק גדול מהדיילים אינם מצוידים בחוברות ההדרכה וכך נוצר מצב שנוסעים שלא קיבלו מידע מלא מהדייל, ביקשו לקבל הסברים מנהגי האוטובוסים. בשל כך נרשמו עיכובים ולא מעט אוטובוסים לא הגיעו ליעדיהם בזמן המשוער.

שמואל, קשיש בן 78 ניסה להגיע לכיוון דרום תל אביב ושאל את אחד הדיילים שאלות בנוגע לקו 139. לדייל לא היו תשובות ולכן שמואל נאלץ לבדוק את המפה התלויה על התחנה. אז הוא גילה שהמפה אינה מעודכנת. גם הנהג לא סיפק תשובות ושמואל החליט לוותר ולהגיע למחוז חפצו במונית. לדבריו, "חבל על הזמן, חבל על הכסף. אף אחד לא יודע איפה עובר הקו, עכשיו זה ברור לכולם שהרפורמה הזאת לא הייתה 'הרעיון הכי טוב בעולם'".

מהחברה שמפעילה את הדיילים נמסר בתגובה כי "מערך הדיילים של הרפורמה בתחבורה הציבורית הוא המערך ההסברתי הגדול ביותר שנפרס אי-פעם בישראל וכולל כ-2,000 דיילים המוצבים בתחנות האוטובוסים השונות ברחבי גוש דן. הדיילים עברו הכשרה במשך יום שלם הכוללת הסבר על מערכת האוטובוסים החדשה וכן סימולציות של האזורים השונים. כמו כן, הדיילים הונחו לפנות לחדר המצב ולהתקשר למוקדי המידע על מנת לסייע לנוסעים בשטח להגיע ליעדיהם במסלולים החדשים".

בתוך כך, חברת "דן" המפעילה 450 מבין 600 הקווים בגוש דן, תשקול להשיב קווים לנתיב שלפני החלת הרפורמה במקרה שיתעורר הצורך. מהחברה נמסר כי "היות והרפורמה בתחבורה הציבורית היא צעד ראשון בתהליך ארוך שיוביל לשיפור דרמטי בשירות לנוסע וכמו כל שינוי בהרגלים של שנים ארוכות, המהלך אורך זמן רב ויש להתאזר בסבלנות. כל שינוי שיתבצע במערך הקווים, ייבדק בצורה מקצועית ויבוא כהמלצה מטעמנו למשרד התחבורה ויתבצע בתיאום מלא, גיבוי ואישור המשרד".

עוד בנושא רפורמת האוטובוסים בגוש דן:

הרפורמה בתחבורה הציבורית: המדריך המלא
רפורמת האוטובוסים: גם המסבירים לא יודעים להסביר
רשימת השינויים המלאה באתר משרד התחבורה

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully