וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב שמואל אליהו: "הפרקליטות היא מקור לאפליה"

מוטי לוי

30.6.2011 / 23:22

תמיכה נוספת ברב דב ליאור מגיעה מכיוונו של הרב שמואל אליהו, הזכור בתור יוזם "מכתב הרבנים" בשנה שעברה. הרב שלח מכתב ליועץ המשפטי לממשלה בו הוא טוען לאפליה בין הימין לשמאל

הרב שמואל אליהו, רבה הראשי של צפת, אשר זכור בתור אחד מיוזמי "מכתב הרבנים" שעלה לכותרות בסוף השנה שעברה והצהיר על התנגדות למכירת דירות לערבים, מגיב היום (חמישי) לפרשת הרב דב ליאור. בשיחה עם וואלה! חדשות, לאחר שתיקה תקשורתית ממושכת, אמר הרב אליהו כי מעצרו של הרב ליאור הוא "טעות חמורה", ובהתייחסות לחקירת המשטרה בעניין אמר כי "אין להם שום זכות לחקור את מי שנתן בסך הכל הסכמה לספר לפני שהם חוקרים את אנשי השמאל שהסיתו לרצח".

עוד אמר הרב אליהו כי "הפרקליטות, שאמורה להיות למקור להוגנות ושוויון, היא מקור לאפליה ולאכיפה לא שוויונית. מקום המשפט יכול להיות לפעמים גם מקום של רשע. מדינה בלי משפט הוגן לא יכולה להתקיים".

הרב שלח אתמול מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין בו הוא טוען כי נקיטת הצעדים כנגד הסתה, גם בכל הנוגע לרבנים, לא מפריעה לו ולתלמידיו, אך הוא טוען כי מה שגרר את המחאות הוא "האפליה בה נוהגת הפרקליטות בין רבנים ואנשי ימין לבין אנשי שמאל". כדוגמה לדבריו מביא הרב במכתבו מאמר של הסופר ומבקר הספרות יצחק לאור מעיתון "הארץ" בו, לטענת הרב, קרא לאור לפתוח באינתיפאדה שלישית. "אינתיפאדה כוללת, כידוע, דקירות, התפוצצות באוטובוסים. שחיטות ילדים, זריקת אבנים ובקבוקי תבערה על כלי רכב נוסעים, הרוגים פצועים, יתומים ואלמנות" כתב הרב במכתבו לוינשטיין, והוסיף כי למרות תלונתו על כתיבת המאמר, כותבו לא זומן לחקירה. דוגמה נוספת הוא מביא ממאמר של העיתונאית עמירה הס, אף הוא ב'הארץ', בו הוא טוען כי היא "משבחת את ירי הקסאמים".

עוד אמר הרב כי בכוונתו להחתים כמאה רבנים על מכתב זה וכי ברצונו להפוך את הנושא הזה למאבק, "אנחנו, שמחנכים את תלמידנו על שוויון החוק, מזהירים שהסיפור הזה יתפוצץ", אמר הרב.

עוד באותו נושא:
הרב דב ליאור: "לא רואה בדבריי עבירה"
וינשטיין: "המתקפה על שי ניצן - מקוממת ומשולחת רסן"
הרב של צפת: למנוע השכרה ל"ערבים שונאי ישראל"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully