וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטים לשר המשפטים: "גנה המתקפה על שי ניצן"

גלעד גרוסמן

30.6.2011 / 16:37

במכתב ששלח ארגון פרקליטי המדינה, ביקשו הפרקליטים מהשר נאמן לגנות בקולו את ה"מתקפה המסוכנת" על המשנה לפרקליט המדינה וטענו כי מדובר ב"אירוע חמור לכל מי שקיום ישראל יקר ללבו"

ארגון פרקליטי המדינה שמייצג את כ-850 עורכי הדין שבפרקליטויות השונות ברחבי הארץ, פנה היום (חמישי) לשר המשפטים, יעקב נאמן, כדי שיוקיע בקולו שלו ובאופן מידי את המתקפה, לדבריהם, של גורמים בימין נגד מערכת אכיפת החוק בכלל, והמשנה לפרקליט המדינה, שי ניצן, בפרט.

במכתב ששלח יו"ר ארגון הפרקליטים, עו"ד בועז גולדברג, ואשר עותק ממנו נשלח גם ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, לפרקליט המדינה משה לדור, ולמנכ"ל משרד המשפטים, נכתב כי הפרקליטים מבקשים להביע את דאגתם מאירוע תקיפתו של נאמן הבוקר במערת המכפלה וכן מהעובדה שחברי כנסת ואנשי ציבור קוראים לפזר את הצוות שבראשו עומד ניצן בעקבות מעצרו של הרב דב ליאור: "מדובר באירוע חמור לכל מי שקיומה של מדינת ישראל יקר ללבו", נכתב, "אין להעלות על הדעת מצב דברים בו חברי בית המחוקקים מבקשים להלך אימים באופן אישי על אחד מבעלי התפקידים הבכירים במערכת אכיפת החוק ועל עובדים נוספים הכפופים לו".

עוד באותו נושא:
השר נאמן הותקף מילולית בחברון: "ביזית את התורה"
בימין סימנו את האחראי למעצר הרב ליאור: "ניצן - אויב התורה"
חקירת הרב דב ליאור הסתיימה, הוא שוחרר לביתו
דרישה מהשר נאמן: "תן את מספר הנייד של שי ניצן"

"המתקפה על מערכת אכיפת החוק - דינמיקה מסוכנת"

במכתב צוין עוד, כי אין זו הפעם הראשונה שניצן נתון למתקפות אישיות על רקע תפקידו והזכירו את הסרטון שפורסם בעבר ובו קריאה לרצוח את ניצן: "אנו מצפים ממך להוקיע בקולך שלך ובאופן מידי את המתקפה המסוכנת הזאת ולצאת בקריאה ברורה שלמהלכים שכאלה אין מקום בדמוקרטיה הישראלית", כתבו הפרקליטים לנאמן.

הפנייה לשר נאמן הגיעה בשל הקמפיין האחרון של פעילי הימין נגד המשנה לפרקליט המדינה, שי ניצן, אותו הם מאשימים במעצרו של הרב דב ליאור, שנעצר ונחקר בשל ההסכמה שנתן לספר "תורת המלך". במקביל לקמפיין זה, הותקף היום גם השר נאמן באותה טענה. בעת ביקור במערת המכפלה בחברון, פעילי ימין תקפו מילולית את שר המשפטים וקראו לעברו: "פגעת בכבוד התורה, פגעת ברב ליאור".

גם יו"ר לשכת עורכי הדין הנכנס, עורך הדין דורון ברזילי, התייחס הבוקר לנושא ואמר כי ההתקפות בימים האחרונים על ניצן ועל השר נאמן הן תמרור אזהרה: "אין במדינת ישראל אדם שהוא מעל החוק. אני מצר על כל ניסיון פגיעה בנושאי תפקיד ציבורי זה או אחר. ההתקפה על מערכת המשפט והחוק בישראל יש בה כדי לאיים על החברה כולה. זו היא דינמיקה מסוכנת שמוטב לגדוע את ניצניה כאן ועכשיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully