וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שר החינוך מעכב לימוד הנרטיב הערבי בבתי הספר"

30.6.2011 / 15:01

בכירים במשרד החינוך נפגשו לדיון חירום בשל הכנסת תכנים לאומיים במקום דמוקרטיים לתוכנית הלימודים. לטענתם, המשרד אישר לפני שנה לימודי הנרטיב הערבי להקמת המדינה והשר מעכבם

במהלך כנס חירום שנערך היום (חמישי) בסמינר הקיבוצים בהשתתפות עשרות מורים לאזרחות מכל הארץ - מהחינוך הממלכתי, הממלכתי-דתי והערבי - נחשף קיומו של מסמך הנחיה ללימודי הנרטיב הערבי להקמת המדינה בכלל מקצועות הלימוד, שממתין לאישור שר החינוך גדעון סער זה למעלה משנה. הכנס נערך במחאה על כוונתו של משרד החינוך, לטענת המארגנים, לצמצם את שעות לימודי האזרחות מארבע שעות לשעתיים, ולשלב בלימודי המקצוע תכני לימוד לאומיים על חשבון תכנים דמוקרטיים.

גורם בכיר במערכת החינוך טוען כי מדובר במסמך חסר תקדים בחדשנותו, שנוגע בסוגייה שלא טופלה במערכת החינוך מעולם. לדברי הגורם, לא ידועות הנסיבות שבגינן החליט שר החינוך לעכב את פרסום המסמך.

במהלך הכנס, חשף פרופ' ידידיה שטרן, יו"ר ועדת המקצוע במשרד החינוך לשעבר, את קיומו של המסמך. לטענתו, המסמך הוכן לפני שנה על ידי ועדת המקצוע בשיתופה של כלת פרס ישראל, פרופ' רות גביזון, שהוזמנה על ידי ראש ועדת המקצוע פרופ' אדר כהן, וגורמים פדגוגיים מהמגזר הערבי. המסמך אושר על ידי ד"ר צבי צמרת, יו"ר המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך, שנחשב לאחד ממתנגדיו החריפים של פרופ' שטרן - וזה שהוביל להדחתו מתפקיד יו"ר ועדת המקצוע.

לאחר מכן הועבר המסמך לאישור מנכ"ל משרד החינוך, ד"ר שמשון שושני, בישיבה מיוחדת שבה אושר המסמך. במשך למעלה משנה, לטענת שטרן, נמנע שר החינוך מאישור פרסומו של מסמך ההנחיה בקרב המורים.

אשר כהן, יו"ר הוועדה ללימודי מקצוע האזרחות, אמר בתגובה כי "נכנסתי לתפקידי לפני שלושה שבועות, אני מכיר את המסמך, אך אין לי מושג למה המסמך לא ירד לשטח". שר החינוך סירב להגיב לכתבה.

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully